Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!

Behövr lite akuthjälp!

Kan få en 2015 ny Ocean race, svart metallic, panoramatak för 250k.

Jag har dock hittat 2 bilar som kan vara av intresse. Prisskillnaden är ju enorm så jag håller på slita av mig håret.

Ena kostar 189.000
Den andra kostar 205.000

Fördelar 189: http://www.blocket.se/uppsala/Volvo_v40 ... ?ca=13&w=3
Solfilm
Backkamera
Uttagen 2013
Billigare

Fördelar 205k: http://www.blocket.se/goteborg/Volvo_V4 ... ?ca=13&w=3
Vit inredning (älskar!)
Panoramatak (Nice!)
Uttagen 2012.. Mindre garanti/halvförsäkring alltså.

Så jag har dessa 3 att välja på.. Vilken hade ni valt och varför?
Nummer två säljs ju på bilia så där har du ändå garanti från dem i princip i ett halvår genom konsumentköpslagen + eventuella garantier de har. Jag älskar panorama och hade kört på den.
vivaldi skrev:Varför köpa en ny 2015 och inte årsmodell 2016?

Är det d2 du vill ha så kommer det ju helt ny till 2016 (kan beställas nu).

Vad får du exakt för utrustning för dina 250?
Jag vill ha summumpaketet.. Och en 2016 kostade multum =/

För 250 skulle jag få Oceanrace, svartmetallic, 2015, Panorama, skinnklädsele, teknikpaketet.

Det är också det jag funderar på.. Är det värt att lägga 75.000kr för att få en nyare bil? Det är ganska mycket pengar i differens.
Jag skulle utan tvekan ta MY15 50-60k i prisskillnad är i min värld peanuts då det handlar om bilköp och jag föredrar nytt framför beggat.
sedan så gillar jag ORE inredningen skarpt ochså.

Nu vet jag inet hur du ska finansiera bilen med men dagens låga räntor lånar man ju 200k till en rimlig månadskostnad.
Senast redigerad av 1 Droopy, redigerad totalt 0 gånger.
Droopy skrev:Jag skulle utan tvekan ta MY15 50-60k i prisskillnad är i min värld peanuts då det handlar om bilköp och jag föredrar nytt framför beggat.
Vad jag förstod det så var det bara sätena som skiljde sig i Oceanracepaketet. Man tappar dessutom den elektroniska delen med stolen i oceanrace..

Så fort jag kör ut bilen tappar den väl sitt värde med en 30-40.000kr, så då är det som om jag köpt en begagnadbil. Så tänker jag. Men jag kanske har fel? Sitter verkligen i kvalet nu och får ingen rätsida.

Jag har tänkt så här, jag får en finfin bil för 185.000kr, inget fel på den. För de övriga 50.000 kan jag åka utomlands och ha massa skoj.. samtidigt lockar det med en nybil.

På volvo sa han att det är ingen skillnad som helst på bilarna, samma kaross, samma inredning.. Ingenting ändras från år till år.
Alla tycker olika. Jag är på ditt spår. Att köpa en bil som bara är 1-2 år gammal känns fortfarande som en ny bil men nån annan stackare får ta den allra jävligaste värdeminskningen. 185 för en såpass ny bil är verkligen ett grymt pris, men kolla om du kan pruta några tusingar på den på bilia först. Det känns som en mycket större och lyxigare bil med panoramat. Riktig livskvalitetshöjare.
crumpets skrev:Alla tycker olika. Jag är på ditt spår. Att köpa en bil som bara är 1-2 år gammal känns fortfarande som en ny bil men nån annan stackare får ta den allra jävligaste värdeminskningen. 185 för en såpass ny bil är verkligen ett grymt pris, men kolla om du kan pruta några tusingar på den på bilia först. Det känns som en mycket större och lyxigare bil med panoramat. Riktig livskvalitetshöjare.
Håller med.. :) Vad tror ni man kan få ner priset på denna på?

http://www.blocket.se/goteborg/Volvo_V4 ... ?ca=13&w=3

Den är utagen i mitten av december 2012...

Det är väl enda nackdelen jag ser med den, och att den är lite dyrare än den andra (Kommer ju också kosta mig att tona rutorna).. I övrigt är det i princip samma bil..Men denna har ju också panorama.

Så,. kort och gott:

Vilken hade ni valt av dem två och hur mycket tror ni man kan pruta ner priset på denna?
Inferno skrev:
Droopy skrev:Jag skulle utan tvekan ta MY15 50-60k i prisskillnad är i min värld peanuts då det handlar om bilköp och jag föredrar nytt framför beggat.
Vad jag förstod det så var det bara sätena som skiljde sig i Oceanracepaketet. Man tappar dessutom den elektroniska delen med stolen i oceanrace..

Så fort jag kör ut bilen tappar den väl sitt värde med en 30-40.000kr, så då är det som om jag köpt en begagnadbil. Så tänker jag. Men jag kanske har fel? Sitter verkligen i kvalet nu och får ingen rätsida.

Jag har tänkt så här, jag får en finfin bil för 185.000kr, inget fel på den. För de övriga 50.000 kan jag åka utomlands och ha massa skoj.. samtidigt lockar det med en nybil.

På volvo sa han att det är ingen skillnad som helst på bilarna, samma kaross, samma inredning.. Ingenting ändras från år till år.

Du ska självklart gå på det du känner för själv, det är du som ska betala och äga bilen, alla är vi olika.
Droopy skrev:
Inferno skrev:

Du ska självklart gå på det du känner för själv, det är du som ska betala och äga bilen, alla är vi olika.

Självfallet - Men jag är så sjukt velig. Båda har ju sina fördelar.

Det enda NEGATIVA jag känner med den Bilia bilen är att den är uttagen 2012.. I övrigt så har den panorama som jag gillar och den vita inredningen som jag älskar.

Men vill veta vad ni kunniga tror om detta om att den är från 2012?

Jag blev insåld på Tershine så j[…]

@batmac , Inte illa alls och den ser ju bra ut- M[…]

V90 Meka själv

@Kalle58 , Stort sett samma men handbromsen ä[…]

Börja med en sån https://www.amazon.se/[…]