Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Håller på och ska köpa hem trösklar/sidokjolar som är näst på tur att lackas och monteras till S60
Köper delar från den nyare S60 för att få facelift utseendet till slut men upptäckte nu att trösklarna ser olika ut
eller tittar man noga så ser de likadana ut det är bara delningen jag är orolig över. Tittar man på bilden så ser man var delningen
på tröskeln är för respektive bil. Frågan är om den nya tröskeln kommer passa överhuvudtaget, tänkte så de inte har ändra
infästning till bilen och hålbilder för clipsen

Har även sett lackade trösklar som är delade på samma ställe som min gamla kärra så jag vet inte hur jag ska göra.
Vill ju ha det nyaste men om det inte passar då blir det svårt

nån som har bytt till nya trösklar på en gammal S60
Bilagor
VOLVO S60 trösklar.jpg
VOLVO S60 trösklar.jpg (188.43 KiB) Visad 159 gånger
Senast redigerad av 1 ThunderAce, redigerad totalt 0 gånger.
ThunderAce skrev:Håller på och ska köpa hem trösklar/sidokjolar som är näst på tur att lackas och monteras till S60
Köper delar från den nyare S60 för att få facelift utseendet till slut men upptäckte nu att trösklarna ser olika ut
eller tittar man noga så ser de likadana ut det är bara delningen jag är orolig över. Tittar man på bilden så ser man var delningen
på tröskeln är för respektive bil. Frågan är om den nya tröskeln kommer passa överhuvudtaget, tänkte så de inte har ändra
infästning till bilen och hålbilder för clipsen

Har även sett lackade trösklar som är delade på samma ställe som min gamla kärra så jag vet inte hur jag ska göra.
Vill ju ha det nyaste men om det inte passar då blir det svårt

nån som har bytt till nya trösklar på en gammal S60

Frågan har blivit löst, trösklar passar rakt av på den äldre då karossen är samma, bara och lacka och hänga dit

Till TS,vad läser du av bilen med för l&[…]

Har du kollat att det inte är blött unde[…]

@kievY , Vankas plusgrader här i veckan :-)[…]

Skojsigt Några tillbehör som skall p&a[…]