Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av *pettson*
Bra lista där på mekonomen. Samma stift passar 850T5.. och sugisar och alla andra bilar dessutom.
Sug och t5 har inte samma stift... det är olika värmetal på dom till att börja med. Turbostiften är ett steg kallare än sugmotorns dito.
Se över så det verkligen är rätt modell på stift. Tabellen känns så otroligt fel.
av KeiNo
Gud vad jag skulle hata mig själv om felet skulle vara så pass simpelt som att den är fel tändstift..
Men kan man få dom symptomen som jag har via "fel stift" så att säga? Får isåfall bli första punkten på listan när vädret tillåter meckande.. Nackdelen med att bo precis brevid havet är den jäkla blåset! haha

EDIT - Då är det alltså sådana här stift jag skall ha? http://www.skruvat.se/Tandstift-P11176.aspx
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Jao, det står ju iaf "för bilar med turbo", så jag tycker ju iaf att det stiften har större chans att fungera än mekonomens. Men jag kan tyå ingenting om tändstift och dess olikheter :oops:

... Undrar vad skruvat menar med "940 II" dock, aldrig hört talas om den modellen :P :lol:
av KeiNo
Tänkte att det var lika bra att fråga.. :D Får bli o beställa ett sådant kitt då och byta :)
av KeiNo
Kan ju uppdatera att man igår fick ordning på bilen verkade de som.. Lyckades få en lampa att lysa när jag va påväg till polarens verkstad. Och läste ut felkod "Adaptiv lambdareglering dellast"
Vi åkte o köpte nytt bränslefilter samt hämtade en lmm på skroten, slängde i dom grejerna och sedan dess har den gått som den ska känns de som, dock har jag svårt att lita på bilen efteråt, men det är ju en annan sak ;)
Bytte även till originaltändstift från Volvo, bara för att. :P
Nästa steg är väl att byta tillbaka till original luftburken, om de nu går med tanke på att bilen är chippad..

Tack alla som hjälpt till med olika idéer!
av KeiNo
Lucif3r - Ajjemän, trodde att chip "krävde" ett öppet luftfilter, men då är de bara att jaga rätt på ett original då! :D Slipper man kanske att byta lmm stup i kvarten i framtiden, eftersom jag har förstått att öppna luftfilter typ käkar lmm?

Och sedan så vill jag bara förtydliga att jag inte är någon förespråkare för chip, enda anledningen till att de sitter ett i min bil är för att de satt i när jag köpte bilen.
Tyckte mig känna en liten hint med din sista trudilutt nämligen ;)
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Är det inte oljan som man oljar in filtret med som förstör lmm eller? ?:-/ Funderar nämligen på att montera in ett öppet filter på min bil längre fram :)
av KeiNo
Joo det sägs väl som så, dock köpte ju jag ett färdigt från bsr, för de va likadant som redan satt i. :)
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
Ryckig V60CC D4 AWD -16

Du berättade förstås om denna glit[…]

På bilar med LH 2.4 sitter lambdasonden i […]

.. kan man verkligen ha sån otur att man l[…]

Prinsessan Désirée V60 2025 PE

Hur ser denna process ut? Googla på ESQS