Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Jill
Rådlös skrev:Blir det inte väldigt dyrt att köpa däck på nätet? Frakt är ju inte gratis, och om man sedan behöver montering på en gummiverkstad så kostar ju det extra. En kostnad som ofta blir ett inkluderat "kompispris" om man köper däcken på samma gummiverkstad.
Jag har faktiskt aldrig lyckats med att få det billigare på någon verkstad .. tyvärr.. Jag kan gärna sponsra med 1-200, men när man talar om 500-1000 så känns det lite för mycket ...

Men som sagt, ingen regel utan undantag. Kolla gärna med den lokala handlaren så kanske det blir bra ändå! :-)-)
Användarvisningsbild
av ThomasT
Rådlös skrev:Blir det inte väldigt dyrt att köpa däck på nätet? Frakt är ju inte gratis, och om man sedan behöver montering på en gummiverkstad så kostar ju det extra. En kostnad som ofta blir ett inkluderat "kompispris" om man köper däcken på samma gummiverkstad.
Jag köpte en uppsättning däck förra månaden från Nordendäck. Priset när allt var klart å monterat vart 8200kr om jag inte minns fel. Jag frågade också runt lite på några lokala däckverkstäder och där skulle det kosta 13-14000kr... för samma däck.

Så NEJ det blir inte dyrt att handla på nätet...

.
Användarvisningsbild
av Dalmans
man kan även höra av sig till lite mindre däckkrängare. Nivet, privatpersoner med krängningsgrejer i garaget.

vet ett par runt om i dalarna som låter kunderna beställa dem själv på t.ex. Däckonline, direkt hem till Däckkrängaren, sen kränger han helt enkelt på dem och är oftas billigare än märkeskedjor
Användarvisningsbild
av ThomasT
Ett mellanklass däck. Kommer fungera, inga invändningar från mig...

.
Senast redigerad av 1 Tomas88, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: Onödig citering.
av Swaline
Även jag har kört på Hankook och tycker det är ett trevligt däck att köra runt på. Modellen jag köpte var K117, de har även släppt en ny modell K120 som ska vara rotationsriktat. Jag köpte dem hos http://www.Molway.com. Seriös näthandlare som även har verkstad.
Användarvisningsbild
av frefre
Angående att köpa däck. Jag köpte från Skruvat. Två dagar efter att jag lagt beställningen ringde de från ett fraktbolag och undrade om de kunde komma och leverera däcken nästkommande dag, dvs 3 dagar efter betällning. Jag blev bara "Eeehh,,,,va...öhh va...okej" :shock:

Var inte helt förberedd på snabb leverans. I det fallet var det helt ok pris på däcken dessutom.

// F
av Yaniz
Köpte 215/50 17 Kumho Ecsta SPT KU31 på dackleader.se för ca: 850 st. Grymt bra däck, fullt jämförbara med premiumdäck som Continental, Michelin, Hankook, Pirelli mm men till mindre än halva priset. Har dock en känsla av att de kommer att slitas lite tidigare än nämnda premiumdäck, men det kanske är för tidigt att bedöma. Köpte dem våren 2014.

Kvittrande på tomgång brukar vara l&ou[…]

Plockade bort centerkonsolen på 850n, tror d[…]

Snygga fälgar till V90 Cross Country

Håller med Fjohan angående 21": h[…]

Gnisslande baklucka XC90 -21

Enbart från 0-läget, och bara på […]