Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ninafredrik
JanneP77 skrev:Hej!

Jag väntar på en XC70 D5 AWD Aut. Sport Edition med Polestaruppgradering. Beställdes 30/1 och beräknad leverans v. 18 (8 700 bilar före i kön...)

Spec;
- Polestar
- Sport Edition (18" Freja, Dynamicstolar i läder med kontrastsömmar, blanksvarta detaljer, "sportchassi" m.m.)
- Chrystal white metallic
- Momentum BE Pro (Elsollucka, 7"-skärm, Sensus Navigation, P-sensorer fram/bak m.m.)
- Driver Supportpaket (ingår i ovanstående)
- Lastpaket (tonade/laminerade rutor, elbaklucka, låsbart fack i bagage)
- Klimatpaket VOC (Volvo On Call, elvärme ratt + baksäte)
- Designpaket (Spoiler, Side Scuff Plates och stänksskydd)
- Sensus Connect Premium Sound (Harman Kardon)
- Subwoofer
- Eluppvärmda spolarmunstycken
- Krokar bagageutrymme
- Fast drag (vill ej ha demonterbart)
- Dubbdäck (Hakka 8 ) på alufälg)

Inte senaste motorn/växellådan men vill ha AWD och lite "mos" under huven.... :D Hyfsade priser nu också!
Hej!
Har gjort vår första bilbeställning någonsin och det blev en som liknar din, la beställningen 6 februari men bilfirman har inte återkommit med ungefärlig leverans. Pratade om början på april från fabrik plus att de skall ha den ca 2 veckor för drag, optimering etc och så ser jag att du har leverans v18. Hur ska jag kunna vänta? :shock: Men en fråga till alla som beställer: hur vet ni hur många som är före och hur kan ni följa er beställning?
Mvh Nina
Användarvisningsbild
av hållundan
Robbi skrev:Skojar du? Hoppas du reklamerar hela bilen!
Nej, inget skoj. Så roligt ska vi inte ha.

Orkade inte tjata så mycket igår. De löste det ("gjorde rent gängorna", låter ju helt orimligt att det ska funka framledes, men det får vi se) på 20 minuter hos dealern igår. Verkstaden claimade att "draget" inte var monteras hos dem, utan gjort någon annanstans, vilket förefaller sig rätt märkligt. Iofs, de kanske lejt bort det till någon firma i närheten, jag vet inte.

Stötte på säljaren och påtalade att "det var en kass XC70 du sålt", varvid han ursäktade sig och garvade lite...
Så, nä, ingen direkt reklamation.
Användarvisningsbild
av JanneP77
ninafredrik skrev:

Jag väntar på en XC70 D5 AWD Aut. Sport Edition med Polestaruppgradering. Beställdes 30/1 och beräknad leverans v. 18 (8 700 bilar före i kön...)

Spec;
- Polestar
- Sport Edition (18" Freja, Dynamicstolar i läder med kontrastsömmar, blanksvarta detaljer, "sportchassi" m.m.)
- Momentum BE Pro (Elsollucka, 7"-skärm, Sensus Navigation, P-sensorer fram/bak m.m.)
- Subwoofer
- Krokar bagageutrymme

Inte senaste motorn/växellådan men vill ha AWD och lite "mos" under huven.... :D Hyfsade priser nu också!
Hej!
Har gjort vår första bilbeställning någonsin och det blev en som liknar din, la beställningen 6 februari men bilfirman har inte återkommit med ungefärlig leverans. Pratade om början på april från fabrik plus att de skall ha den ca 2 veckor för drag, optimering etc och så ser jag att du har leverans v18. Hur ska jag kunna vänta? :shock: Men en fråga till alla som beställer: hur vet ni hur många som är före och hur kan ni följa er beställning?
Mvh Nina

Hej Nina!
Gå in på minvolvo.volvocars.se och registrera dig med den e-postadress du uppgav vid beställningen. Där kan du bl a se antal bilar före i kön på Torslanda. Väldigt beroendeframkallande att följa! Tänk på att ibland ökar kön periodvis, det har tydligen med tillgången på just de delar du ska ha på din bil att göra. Leveranstiden påverkas dock inte om inte något extremt inträffar (ex strejk eller underleverantör som går i konkurs m.m....).
Vad gäller leveranstid så står det på minvolvo att beräknad leverans är v 18 men i mitt kontrakt med Bilia står v 18-19 så vi får väl se...

Vad är det för en trevlig XC70 ni valt?
Användarvisningsbild
av hållundan
ninafredrik skrev: Hej!
Mvh Nina
Så fort ordern är lagd kan du skapa ett konto på minvolvo.volvocars.se där du behöver ange "kundordernummer" och "ordernummer". När dessa är inmatade kan man se hur kön långsamt blir kortare. :)
av ninafredrik
JanneP77 skrev:
ninafredrik skrev:

Spec;
- Polestar
- Subwoofer
- Krokar bagageutrymme

Hej!
Mvh Nina

Hej Nina!
Gå in på minvolvo.volvocars.se och registrera dig med den e-postadress du uppgav vid beställningen. Där kan du bl a se antal bilar före i kön på Torslanda. Väldigt beroendeframkallande att följa! Tänk på att ibland ökar kön periodvis, det har tydligen med tillgången på just de delar du ska ha på din bil att göra. Leveranstiden påverkas dock inte om inte något extremt inträffar (ex strejk eller underleverantör som går i konkurs m.m....).
Vad gäller leveranstid så står det på minvolvo att beräknad leverans är v 18 men i mitt kontrakt med Bilia står v 18-19 så vi får väl se...

Vad är det för en trevlig XC70 ni valt?
Tack för era svar! Ska genast kolla detta!
Ja vad jag har beställt, :D Volvo xc70 d5 awd sport edition be pro II ska det vara. Ser ingen skillnad mot din, samma ljud, drag, designpaket etc. Ser att du har momentum, jag har lagt på summum men jag vet faktiskt inte skillnaden (nu skulle maken bli besviken haha :D ) men det var något mer som lades till. Brandt bil hade också en bra drive så vi fick med mycket, continental vinterdäck etc. Fast vår är svart metallic. Hade egentligen tankar på en T6 men åf lyckades övertala oss till d5 istället, speciellt med tanke på den reklamkampanjen de körde! Tror vi blir nöjda!
Nina
Användarvisningsbild
av JanneP77
Låter också som en trevlig bil, gratulerar! Jag tror (med betoning på tror) att Summum ger elstolar, keyless ("nyckellöst system") och automatiskt avbländningsbar backspegel. Momentum Business ingick när vi beställde och gör fortfarande det tror jag... Har inget behov av elstolar och nyckellöst. Lastpaketet ger tonade rutor så försäljaren tyckte det var "overkill" med automatiskt avbländningsbar spegel också. Valde istället Business Edition Pro med navigator m.m...
Man längtar efter bilen!! :D
Just nu 8168 bilar före i kön på Torslanda........
Användarvisningsbild
av svergie2
JanneP77 skrev:Låter också som en trevlig bil, gratulerar! Jag tror (med betoning på tror) att Summum ger elstolar, keyless ("nyckellöst system") och automatiskt avbländningsbar backspegel. Momentum Business ingick när vi beställde och gör fortfarande det tror jag... Har inget behov av elstolar och nyckellöst. Lastpaketet ger tonade rutor så försäljaren tyckte det var "overkill" med automatiskt avbländningsbar spegel också. Valde istället Business Edition Pro med navigator m.m...
Summum ger elstol på förarsidan :)
Användarvisningsbild
av JanneP77
svergie2 skrev:
JanneP77 skrev:Låter också som en trevlig bil, gratulerar! Jag tror (med betoning på tror) att Summum ger elstolar, keyless ("nyckellöst system") och automatiskt avbländningsbar backspegel. Momentum Business ingick när vi beställde och gör fortfarande det tror jag... Har inget behov av elstolar och nyckellöst. Lastpaketet ger tonade rutor så försäljaren tyckte det var "overkill" med automatiskt avbländningsbar spegel också. Valde istället Business Edition Pro med navigator m.m...

Ja, där ser man! Hälften rätt..! :D
Användarvisningsbild
av svergie2
JanneP77 skrev:
svergie2 skrev:

Ja, där ser man! Hälften rätt..! :D
;)
av ninafredrik

Nu kom jag in på mitt konto på Volvocars, leverans v. 13, 4072 före :shock: Nu händer det saker
mvh Nina
  • 1
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21

Johan! Verkar lovande. Är det i samband med[…]

Ja det skulle ge klara indikationer på r&aum[…]

Volvo car UX

Någon mer som ännu inte fått 4.2.[…]