Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Steffe3
Hejsan!

Skaffade min V70 i höstas (oktober) och hade den inne på service strax efter, dock innan meddelandet dök upp. Men nu är jag lite nyfiken på om den kommer säga till när det är dags för mellanservicen (oljebyte)?

Jag har visserligen koll på ungefär när det är dags, men det är ju smidigt om den håller koll på båda sorternas service:ar och meddelar, ifall man skulle glömma bort.
Användarvisningsbild
av Jahaja
Steffe3 skrev:Hejsan!

Skaffade min V70 i höstas (oktober) och hade den inne på service strax efter, dock innan meddelandet dök upp. Men nu är jag lite nyfiken på om den kommer säga till när det är dags för mellanservicen (oljebyte)?

Jag har visserligen koll på ungefär när det är dags, men det är ju smidigt om den håller koll på båda sorternas service:ar och meddelar, ifall man skulle glömma bort.
Om meken nollade serviceindikatorn så dröjer det 1500 mil eller 1 år från servicetillfället (det som inträffar först) innan meddelandet poppar upp, oavsett vilken typ av service det är frågan om.

måste kolla oem settings idag...ser på[…]

V70 D3 2012, P241300

Upp ⬆️⬆️

Volvo s80 99' svarar ej på gas

Ja nu har jag testat o byta till ett annat gasspj&[…]

Elpriset

Räkningen kom igår. 5145 kr för 1[…]