Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av CMD
Kan inte tänka mig att bilprovningen skulle säga nått om de. Besiktade förra bilen några svängar med 2 st arbetsljus modell 2x55W hängande under kofångaren utan problem så de här ska inte vålla problem. Huvudsaken är ju att du HAR backljus. =)
av NattochDag
FullSizeRender.jpg
FullSizeRender.jpg (156.25 KiB) Visad 2468 gånger
Monterade dessa på min taxi. Lyser upp halva byn..
av JLGA
matte75 skrev:Gav mig på att försöka få dit Vparts ledlampor på min V70 2010 idag. Följde Bilnördens anvisning. Hittade denna videon som visar ganska bra hur man gör.
http://www.carcarekiosk.com/video/2008_ ... erse_light
Det var en riktigt bra instruktion!
Bilen dom byter lampa på är ju en XC70 från 2008, men det borde väl vara samma tillvägagångssätt på en V70 från 2010 antar jag.
Fick hem mina nya backlampor från v-parts för några dagar sen, men har inte hunnit byta dom ännu. Hoppas att det är lika enkelt som det ser ut i videoklippet!
av Jensi
Bytte mina lampor idag. Rätt omständigt men fullt görbart och det tar inte så lång tid. Jag hade två kontakter i inredningen. Den ena var knappen till elluckan men så satt det en till. I mitten högt upp. Var är det? Den satt fast i en 10cm svart stav. Vet ni vad det är?
av Jensi
Volvoiscania skrev:Keyless?
Ja, det måste det vara såklart. Det är inte så att jag har varit sömnlös men nyfiken är man alltid. Tack
Användarvisningsbild
av Dogfight
Jag fick satt dit mina lampor från Vparts och är nöjd med vad de presterar jämfört med vad originalet gör. Tänkte köpa lösa lampor för fastsättning vid var sidan om draget där varje har 5 dioder i vardera, som nämnt tidigare i tråden av nattochdag, men tycker detta räcker för mig.
Dogfight
Användarvisningsbild
av polestar
Nu har jag också monterat VPARTs led backljus i min V70II -08 :D hittills nöjd med resultatet! borde varit standard på nya Volvos. :lol:
Användarvisningsbild
av Taxen47
Har också köpt lampor och skulle testa att montera dem enligt filmen.Men fan vad inredningen verkar sitta fast.Allra helst vid låset.
Gav upp för jag fick annat att göra.De måste förberett clipsen för deras föll ju bara ner när han lossat tredje skruven.
Hur mycket måste lossas för att det skall gå att böja ner,för att kunna ta skruvarna vid kontakten?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8
Transmissionsolja till M66

Hej, Frågan gäller en v70 2011, D3, ma[…]

När jag tänker efter så är de[…]

Dörrlås under vintern.

För två veckor sedan tvättade jag […]

Vet vilken givare du menar. Hade upp den för[…]