Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av P210
Sierra94 skrev:Köpt R-ratt och och R-vxl knopp till min v50.
Micce1980 skrev:Du kommer bli toknöjd. :-)-)
Den ratten är som en falukorvskringla! inte många millimeter tjockare än originalet men det känns fett!

Ska du byta grejorna själv?
P210 skrev:Den ratten är som en falukorvskringla! inte många millimeter tjockare än originalet men det känns fett!
Bilagor
falukorv-sausage-Swedish-Food.jpg
falukorv-sausage-Swedish-Food.jpg (30.31 KiB) Visad 34791 gånger
Haft bilen på service. Trots att den generösa mängden 1L spolarvätska ingick, så fick jag även köpa lite mer och hälla i :roll:

Fick anmärkningen "Främre bärarmsbussningar båda sidor bakvagn börjat släppa lite i vulkning". Jag påtalade för servicekillen innan servicen att jag upplevt lite vinglande på vägen den senaste tiden, han tvivlade dock på att det skulle vara pga det som anmärktes på. Själv har jag ingen aning. Kanske är den hutlösa kraften i fordmotorn 8)
börne skrev: Tror du på det själv :D
Hah, jag såg nog att du ändrade på inlägget :mrgreen:

Men nä, det tror jag inte. Vet inte riktigt vad jag ska tro :)
batmac skrev:Hah, jag såg nog att du ändrade på inlägget :mrgreen:

Men nä, det tror jag inte. Vet inte riktigt vad jag ska tro :)
Ja... tyckte detta passade lite bättre :wink: Man har ju läst om att dom vill börja vingla lite när dessa bussningar ger sig så tror nog du har rätt där oavsett vad meken påstod.
börne skrev: Ja... tyckte detta passade lite bättre :wink: Man har ju läst om att dom vill börja vingla lite när dessa bussningar ger sig så tror nog du har rätt där oavsett vad meken påstod.
Jo det har jag också läst, men han menade att han har bytt på bilar där det släppt helt efter 20000 mil och föraren inte märkt nåt alls. Skulle det kunna vara skillnad på att dom "släppt lite vid vulkning" (vad nu det betyder) och att dom är "slut" eller "slitna"?

Dom ville iaf ha 4022kr för bytet, 1050kr för hjulinställning (vet inte om det behövs, men frågade om pris oavsett) och 75kr miljöavgift. Oavsett inte riktigt pengar jag har lust att lägga om det inte är väldigt nödvändigt för stunden.
Införskaffat nya torkarblad idag till vindrutan in för vårens rutbyte. Det blev Bosch Aerotwin för 99:-/st, värt att testa då jag inte haft Bosch på denna bil tidigare.
Monterat R-ratt och knopp. Vilken fruktansvärd skillnad på komfort. Hur nöjd som helst!

Bild
Bild
  • 1
  • 298
  • 299
  • 300
  • 301
  • 302
  • 1912
Framvagnsbalk Volvo 240

Att notcha ur balken lite för att ge mer […]

Konstigt elfel