Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av P210
Lite för mycket nyanser för att göra sig bra i enfärgad vinyl, loggan med ringar hade gått göra men inte vingen..
Bild
Däremot hade jag kunnat ge mig på en sån här vinge:
Bild

Men om man hittade en högupplöst bild på den så kan en firma som trycker på vinyl (bilreklam) printa ut den..
Användarvisningsbild
av gubbstrutt
tack för svar p210. jo jag misstänkte att min logga inne höll lite för många nyanser.
ponera att jag tar mina tankhalvor och drar till bilreklam firma skulle de kunna göra
ett par exakt lika som mina som tål klarlack?.

måste säga att din variant av loggan skulle nog bli snygg på racktorn
inte ofta man ser den loggan jag har nu för tiden
men din skulle bli ännu mer udda då HD aldrig haft
dina färger på denna logga vilket ju är ballt.
gillar den röda färgen på bokstäverna på din variant.
antar att de vita fälten i din logga skulle bli svarta i mitt fall då ja har svarta tank halvor eller tänker ja fel nu? eller skulle loggan se ut exakt
som på din bild ovan om man sätter dit den på en svart tank halva?. rätt seg i kupan nu dags å slagga nåra timmar.
en grej till jag kallar hela dekalen för logga ska sägas så vi inte missförstår varandra.

Med vänlig hälsning hasse.
Användarvisningsbild
av P210
Ponera att jag tar mina tankhalvor och drar till bilreklam firma skulle de kunna göra ett par exakt lika som mina som tål klarlack?.
- Scanna eller fota av dina tankdeker/loggor kan bli svårt då tanken inte helt platt, men jag ska inte säga omöjligt men hade man hittat en digital bild i hög upplösning kan de trycka den direkt.
Här är de första träffarna jag fick på en googling efter firmor som pysslar med såna saker;
http://www.rix90.se/
http://www.printakademin.se/stor.html
"Dekaler till bilen eller annat media. Vi jobbar med något som heter Print & Cut vilket innebär att vi även kan konturskära era dekaler om så önskas. Vi kan även laminera era dekaler vilket gör att de håller för mer slitage om ni exempelvis vill använda dekaler som golvreklam."
http://www.gigantprint.se/trafikreklam/bussar/
antar att de vita fälten i din logga skulle bli svarta i mitt fall då ja har svarta tank halvor eller tänker ja fel nu?
- Nej, du tänker helt rätt -då skulle det bli ungefär så här, om man skär vingen i grått, ringar/HD text i vitt och MotorCykletexten i vinrött:
Bild
Hade du kunnat få denna printad kunde den ha kvar det vita bakgrunden och en liten vit kant runt hela dekalen som jag inte orkade fixa till nu..
Bild
Användarvisningsbild
av gubbstrutt
den övre med svart bakgrund i ser ju bättre ut än original med röda bokstäver o grå ringar men det är ju bara min åsikt.
tänkte på en liten vinröd rand runt hela på den nedre kanske inte skulle se så dumt ut heller.
hitta en bild med hög upplösning som är plan kan nog bli svårt tog mig en hel natt att bara
hitta en bild på den tank loggan som ja har.
antar att det måste vara den naturliga storleken på det märke som ska fotas/scannas in är det rätt?.

tack för länkarna de har jag sparat likaså denna tråd.

Användarvisningsbild
av P210
gubbstrutt skrev:Antar att det måste vara den naturliga storleken på det märke som ska fotas/scannas in är det rätt?
- En datorskärm har rätt låg upplösning jämfört vad det bruka krävas i tryck, så en bild som minst täcker skärmen krävs nog för att det ska bli en bra utskrift!
gubbstrutt skrev: Att hitta en bild med hög upplösning som är plan kan nog bli svårt tog mig en hel natt att bara
hitta en bild på den tank loggan som ja har.
tack för länkarna de har jag sparat likaså denna tråd. Med vänlig hälsning hasse.
- Du ska få en länk till att spara!
Google är en av mina bästa vänner och när man väl vet hur han funkar fixar han det mesta :wink:
Skämt åsido, rotade runt lite bland filerna på en australiensisk sida där jag fick en träff på en guldfärgad variant av loggan du gillade och hittade en bild på webbservern av silvervarianten som inte fanns utlagd på hemsidan, spara ned den kvickt, 3000pixlar stor!
http://impressiondecalandsign.com.au/im ... 20tank.jpg
Användarvisningsbild
av gubbstrutt
tackar jag tryckte på länken och det grå/silver färgade märket du tidigare lagt ut ovan kom upp i större storlek.

nä jag är inget vidare med datorer :lol:

Användarvisningsbild
av P210
Idag testade jag att skala ned en färgglad indian till svartvit och skar ut en ny beställning.
Tycker den blev riktigt läcker!
Här ser man lite av det manuella arbete man får göra efter att maskinen gjort sitt, pilla bort alla partier som inte ska vara kvar - lite pilligt!
Bild
Nu har jag äntligen fått tummen ur och fixat till mina bromsok efter dina dekaler. Blev riktigt nöjd med resultatet. Tack än en gång för grym service! :D

Bild
Användarvisningsbild
av P210
Det där blev ju riktigt nice!!
Läckert färgval!!
Blir sugen på att pimpa mina ok också! kanske en lätt svängd "Volvo" text för mig utan R-designpaket?
Bild

Tjena! Har ett återkommande problem med min […]

Det var därför jag funderade på om[…]

Hej! Det är så att jag har en fas 2 d5 […]

Kioskens Volvo 850 R "Ebba"

Tagit ut bilen till sommarn once more :-) Bara at[…]