Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Lucif3r
Skruvarna till min orginal-rotor var tämligen skrot dom med innan jag fick bort min rotor. Dock har jag så pass bra verktyg att det är sällan gängor eller annat än skruvskallen som pajar :P (hade man haft riktigt bra grejor kanske inte ens skallen hade gett upp, vem vet, satt gjorde dom jäklarna iaf).

Men det är ju biltemas fel, givetvis...
av v70t4y2000
Ta hjälp av någon som kan innan du sprätter en massa pengar på en massa saker som inte är fel på.
Att byta stift tex kostar ju lite när det troligtvis inte är det felet.
av Amandus
*pettson* skrev:Det är riktigt. Skyll okunskap o handhavandefel på biltema. Varför inte, det ser ju bättre ut?
Jobbat i 20år med bilar och en stor del av delarna till dessa har varit biltema. Har aldrig lyckats ta sönder en rotor av nåt salumärke/ fabrikat och känner inte ens nån som gjort det heller.
Okunskap? På att sätta fast en rotor med 3st skruvar?! Går ju liksom inte göra fel. Men skit samma, brukar också köpa en hel del från biltema men det är sällan det är av sämre kvalitet tycker jag!
av Amandus
v70t4y2000 skrev:Ta hjälp av någon som kan innan du sprätter en massa pengar på en massa saker som inte är fel på.
Att byta stift tex kostar ju lite när det troligtvis inte är det felet.
Har väntat på snubben som skulle komma men ville försöka lösa de innan då han tar 500kr/Tim + startavgift 500kr. Så första timmen går på 1k! Tog stift från vår andra V70 -99 där toppen har gått då jag vet att den fungerar. Har dock beställt ett servicekit från skruvat, så kommer ändå byta stiften :)
av Amandus
Nu måste jag säga att bilen startade :) pinsamt nog så hade någon tagit bort huvudsäkringen till bensinpumpen. Väldigt märkligt att den ändå inte startade då vi körde startgas också :/ men men.. Nu blir de till och fixa de 9 punkter från besiktningen plus några andra små grejer.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Amandus skrev:Nu måste jag säga att bilen startade :) pinsamt nog så hade någon tagit bort huvudsäkringen till bensinpumpen. Väldigt märkligt att den ändå inte startade då vi körde startgas också :/ men men.. Nu blir de till och fixa de 9 punkter från besiktningen plus några andra små grejer.
Skönt att det var bara den som saknades :) Kör inte några längre sträckor innan du bytt olja och filter :)
av Amandus
DayDreamer skrev:
Amandus skrev:Nu måste jag säga att bilen startade :) pinsamt nog så hade någon tagit bort huvudsäkringen till bensinpumpen. Väldigt märkligt att den ändå inte startade då vi körde startgas också :/ men men.. Nu blir de till och fixa de 9 punkter från besiktningen plus några andra små grejer.
Skönt att det var bara den som saknades :) Kör inte några längre sträckor innan du bytt olja och filter :)
Nejdå för tusan, starta för att köra upp den på rampen. Tömde ur all olja, körde in med rengörningsolja och körde i ca 30 minuter, passade även på en borsttvätt men då gick tyvärr bakvingen/spoilern sönder :( Skall byta plugg, olja & filter nu :)
Ryckig V60CC D4 AWD -16

Du berättade förstås om denna glit[…]

På bilar med LH 2.4 sitter lambdasonden i […]

.. kan man verkligen ha sån otur att man l[…]

Prinsessan Désirée V60 2025 PE

Hur ser denna process ut? Googla på ESQS