Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av tusen
Jag har provabonnemanget på Storytel i Sensus connect och det fungerade bra i två dagar sedan blev allt tomt. Inga pågående lyssningar, inga rekommendationer eller topplistor visas, sökningar ger 0 resultat. Internetanslutningen med inbyggda modemet fungerar då t.ex. tunein-radion fungerar utan problem. Jag kan heller inte logga ut från Storytel-kontot, den börjar bara att "snurra" i vänteläge när jag försöker. Provkontot kan inte ha gått ut då jag bara haft det i tre dagar.

Jag har testat att återställa appinställningar, det fungerade inte heller.

Vad kan vara fel?
Användarvisningsbild
av Robbi
Det där är konstigt, jag beställde via Volvos sida ett kort från Telenor och skulle få 5 gig surf gratis. Det har tuffat på sedan oktober och måste rimligtvis vara slut. När jag kollar för att fylla på, står det också noll surf. Men jag surfar ändå? Menade de 5 gig/månad med erbjudandet eller hur är det möjligt?
av tusen
Jag har obegränsad surf på det kortet samt att andra tjänster fungerar utmärkt. Jag ringde Volvo idag och de pratade om att just Storytel hade litet problem, oklart vad och när det skulle vara löst. Jag skulle ringa igen om det inte fungerar på fredag, sån det kanske löser sig.
av erkols
Hej!

Har du fått någon rätsida med Storytel? Jag har samma problem i min bil. Andra internettjänster funkar finfint och mitt konto på Storytel funkar oxå kanonbra i telefon. Storytel själva hänvisar till Volvo som är de som byggt appen. Volvo support svara "Åk till verkstan för jag kan inte felsöka".

/Niklas
av tusen
Jag ringde Volvosupporten idag igen och verkade det som att Volvo blivit informerade om att Storytelappen inte fungerade. Volvo ville inte ta något som helst ansvar utan hänvisade bara till Storytel för alla mina frågor. De kunde inte berätta var jag skulle vända mig utan bara slog ifrån sig allt.

Jag känner att beteendet att skylla på andra har fungerat i många år i databranschen men att använda samma beteende i bilbranschen känns mer tveksamt ur kundvårdsynpunkt.
av tusen
Storytel fungerar fortfarande inte. Jag har även mailat Storytel, men inget svar ännu, det jobbar väl inte med att hjälpa kunder på helgerna.
av tusen
Nu har jag fått svar från Storytel:

"Hej och tack för ditt mail!

Vad tråkigt att appen inte fungerar som den ska! Tyvärr kan jag inte ge dig någon teknisk support på Volvo appen eftersom det är Volvo själva som utvecklat den (all annan utveckling gör vi själva inhouse). Jag måste därför tyvärr hänvisa dig vidare med din fråga till Volvos support, som du når på tfn: 020-948080"

Så nu har jag blivit hänvisad från Volvo till Storytel och Storytel hänvisar till Volvo, moment 22. De är ju helt j-a-otroliga!
av JonnyRocker
Jag har precis samma problem som beskrivs i inledningen av denna tråd. Jag har en XC60 MY14 med VOC. Jag har data kvar på mitt SIM-kort, jag kör Storytel Unlimited som funkar utan problem i mobilen men Storytel-appen i bilen är 'tom'. Jag hade samma problem med Storytel-appen i början på januari. Det löste sig själv efter någon vecka. Tidigare har jag varit i kontakt med Storytel men de hänvisar mig till Volvo. Volvo orkar jag inte _ringa_ (bara support via telefon!?!) eftersom att jag anar hur det kommer att gå. Övriga appar i bilen fungerar utan problem.
av erkols
Jag fick exakt samma svar från Storytel support. Och precis som ni misstänkter är det lönlöst att ringa volvo support, de hänvisar till verkstan (H)
Turbomätare 940

Det är snarare 1 bar turbomätaren g&arin[…]

BMW 550 xD ... 4.4 sek 0-100 och kan toppa 300 k[…]

Det har väldigt stor betydelse om det är[…]

Selekt garantin gäller ej hyrbil

Hej allihopa, Jag ska köpa en Volvo xc40 mil[…]