Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av GreenTurtle
Har du fått hem LED modulerna än och hunnit testa? Om så, de lyser inte för mycket?!
av Rpalsson
GreenTurtle skrev:Har du fått hem LED modulerna än och hunnit testa? Om så, de lyser inte för mycket?!
Jag ska montera dom imorgon, lägger upp bild då :)
Användarvisningsbild
av hållundan
Jag körde på Hovas (svindyra) kompletta moduler, för jag hade läst att det skulle vara plug'n'play och mer eller mindre idiotsäkert. Inte för att jag är tekniskt invalid på något sätt, men mina dagar med att skruva i skit har åtminstone för stunden fått ge vika. Således, det ska bara funka.

Är inte direkt supernöjd med passformen på Hovas insatser och den ena glappar rätt bra när man drar fast den såpass hårt (bottnar skruven). Så, jag får nog lik förbannat plocka ner skiten igen och antingen returnera eller försöka re-worka den så gott det går.
Användarvisningsbild
av hållundan
jimlindeborg skrev:Har du rengjort kontaktplattorna ordentligt? Brukar ärga på dessa.
Nej det var helt blanka och fina eftersom bilen rullat ~25 mil. :)
Användarvisningsbild
av jimlindeborg
Haha så pass! :-)-)

När jag skruvade dit mina så skruvade jag åt skruvarna rätt rejält först och då lyste inte den ena modulen, släppte lite på skruvarna och sen dess har dom lyst utan problem :)
av Rpalsson
Bild
Bild

Vart riktigt bra ljus med LED-modulerna ifrån diodhuset. Perfekt passform! Skruvade skruvarna i botten och funkar klockrent! :)
Användarvisningsbild
av Magnus-B
Wow tänker jag direkt.
Riktigt snyggt och stor skillnad mot vanliga spollampan.
Användarvisningsbild
av GreenTurtle
Ser ut att lysa lite väl mycket. Eller?!

Intressant att det gick att skruva upp miltalet, 1[…]

Mäta spolarvätska fryspunkt

Man kan använda exempelvis en sådan h&a[…]

Styrservo V70 2010

Tack för svar. Det kan vara värt att tit[…]

Alla 3 delarna sitter i eller på denna stol[…]