Moderator: Moderatorer

Lämnat in V60'n för polering, ditec och skyddsfilm för instegen bak! :D Hoppas på bra väder onsd/torsd då jag får hämta den så det kan bli några fina bilder innan den är skitig igen. :)
Micce1980 skrev:
grillchips skrev:Tog en liten tur för att känna på bilen efter tändstiftsbytet i helgen. Majoriteten av saker som tidigare känts lite udda är nu som bortblåsta. Peppar peppar!
Skönt att det är (verkar vara) ur världen nu.
Volvoatlantic skrev:Har i dag hentat ut min nya S60 her på Färöarna :)
Men vilken miljö, påminner spontant om nordöstra Island :)
Ja der er sikkert likheter mellom den delen av Island, och Färöarna. Rett fram på bildet ligger öen "Koltur", bebodd av kun en familie. Jag tror at dom flyver ut med helikopter om vinteren, och evt med båt om sommeren.
Ingen Volvo där :)
Jämfört med att köa i maskintvätten blev Labb-Volvon på bilden både snabbare klar och klarare ren med rekondproffsens handtvätt.
CIMG3379autokorr.jpg
Här kan väl även din bil bli vägren?
CIMG3379autokorr.jpg (1.15 MiB) Visad 3461 gånger

Men det var innan tövädret.
Så vad har jag då gjort för den Volvon de senaste dagarna? Jo, Labb-Volvon fick stå och glänsa i garaget. Samtidigt passade jag på att mäta dubbutsticket efter 264 mil med Nokian Hakka8 och kollade efter lyftpunkter under XC60 inför hjulskiftet till jämförelsedäcken, Nokian R2 utan dubb.
Den operationen kanske blir nästa svar på frågan i den här tråden.

Den gamla biogas-V70:an fick tjänstgöra under tiden och smekas av vägsmakande :P slask.

Bild
xerent skrev:
Är sjukt avundsjuk på alla som får se solförmörkelsen där snart :D
Ja det blir fantisk den 20.03.2015, det varer i 2.49 minutter. Neste gang det händer i Skandinavia, er i 2126. Tyvär er jag inte på färöarna i nesta månad, er på jobb i nordsjöen :oops:
Vacker bil och fantastiskt vacker utsikt!
Chartersemestrar kan dra åt fanders, sånt här ska jag dra med min unge på istället. :-)-)
Köpt R-ratt och och R-vxl knopp till min v50.
Idag blev det full tank diesel och spolarvätska. Kommer man 1000 km nu tro? :roll:

Bild
Bytt bromsbelägg bak på V70:n och åtgärdat en irriterande pyspunka.
Sierra94 skrev:Köpt R-ratt och och R-vxl knopp till min v50.
Du kommer bli toknöjd. :-)-)
  • 1
  • 297
  • 298
  • 299
  • 300
  • 301
  • 1912
Framvagnsbalk Volvo 240

Att notcha ur balken lite för att ge mer […]

Konstigt elfel

Kolla om det finns några aktiva eller lagrad[…]