- tis 24 feb 2015, 14:53
Fick en 99 års S80 av en arbets kompis som tröttnat. Det är en 2,4 liters 140 hästars motor. Efter några mils körning börjar den miss tända. Detta löses med att man tar fram en hammare och knackar på spjällhuset. Då går den riktigt ett tag. Har fått fram kod som visar "miss tändning på en eller flera cylindrar" Killen jag fick den av sa att det kommer på ungefär samma ställe hela tiden. (ca tre mil)Då han kör samma sträcka nästan varje dag.När jag körde hem den så kom jag tre mil. Svängde in på min håliga grusväg. Där kom miss tändningen. Svängde upp på parkeringen och dängde till spjället några gånger så gick den fint igen.
Värme relaterat?? Glapp som kommer i vissa gupp? eller bara vanligt spjällhus fel?
Någon som varit med om det? Är det spjällhuset eller nått annat? Motorlampan tändes inte för mig dock.
Ska också tillägga att kompisen bytte en liten givare som verkar sitta bak på insugs kamen. Detta på grund av att han knackat försiktigt på den och motorn gick riktigt igen. MEN som sagt. Han bytte den utan att det blev nån bättring..
Värme relaterat?? Glapp som kommer i vissa gupp? eller bara vanligt spjällhus fel?
Någon som varit med om det? Är det spjällhuset eller nått annat? Motorlampan tändes inte för mig dock.
Ska också tillägga att kompisen bytte en liten givare som verkar sitta bak på insugs kamen. Detta på grund av att han knackat försiktigt på den och motorn gick riktigt igen. MEN som sagt. Han bytte den utan att det blev nån bättring..
- By S6024t