Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Drogen
Jag har använt silliconbaserat smörjmedel för plastdetaljer. Jag upplever att det knarrar en del där delar ska röra sig mot varandra även när man inte öppnar/stänger o.s.v. har använt det i "armstödsfacket", handskfacket m.m. med bra resultat.
av NCR
Jag tycker det knakar och knarrar överallt på min snart 15 månader gamla bil. Så uppenbarligen är det bara att strunta i det så gott det går.
Användarvisningsbild
av greeeken
NCR skrev:Jag tycker det knakar och knarrar överallt på min snart 15 månader gamla bil. Så uppenbarligen är det bara att strunta i det så gott det går.
Man blir ju bara irriterad o galen på det.Öronskydd kanske ä bra?
av Billy
Billy skrev:Jag vet det var ett tag sen jag frågade om detta men nu slutligen efter mycket om och men har jag slutligen fått tag på ett par av dessa vindbruslister (reservdelsnissen inne på Volvo lyckades ta hem SIPS-block åt mig istället för han blandade ihop artikelnumren)..

Hur går jag tillväga för att montera dessa, jag kan ingenting om detta och är allmänt rädd att ha sönder något. Någon som pedagogiskt kan förklara för hur jag ska göra för att sätta dit listerna?
Men någon som kunde hjälpa mig med listerna? :???: :)
av Ronin
Hej.
Har bytt listerna men kommer inte exakt ihåg hur det såg ut. Det är en enkel sak att göra dock:

1. Ta bort det lilla täcklocket som sitter över muttern till backspegeln på insidan av dörren. Försök att bända försiktigt och rakt ut så att du inte skadar de 3 plastclipsen som håller locket.
2. Lossa muttern som håller backspegeln. (veva ner rutan så att du kan hålla i spegeln när den är lös)
3. När spegeln är lossad så ser du att fönsterlisten för sidorutan slutar en bit in under backspegeln. Därefter finns det en sträcka där spegeln ligger direkt mot ytterplåten. Det är här du skall limma fast din vindbruslist.
4. Montering i omvänd ordning.

Ljudet/bruset uppstår alltså av att luft blåser in under backspegeln och vidare in i dörren. Den lilla listen fixade mitt problem helt och det var på passagerarsidan som det störande bruset hördes.
Ny Kartuppdatering

Det vet jag inte heller. Skulle kunna fråga […]

Plockade bort fläkten o den kändes bra, […]

Laddbox

Zaptec Go

Då börjar vi! Jag tycker att det &aum[…]