Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Pam
Hej!

Någon som har några fina bilder på var ni monterat ballasterna för Xenon HID kit. Jag har köpt kit för både halvljus och hellljus...
av Pam
Fick till det till slut.
Användarvisningsbild
av Mikko
Kan du lägga upp en bild på var/hur du monterade dem? Funderar på xenon till helljuset så småningom... :idea:
av Pam
Skall bara fota lite då :)

Edit: Är jäkligt nöjd med xenon-helljusen (och halvljusen såklart). Väldigt starkt och vitt ljus. Det tar dock en liten stund (ett par sekunder) innan dom tänds upp första gången man använder dom efter att man startat om bilen.
av Pam
Bilder:

HID Montering vänster
Bild[/url]

HID montering höger
Bild[/url]

HID halvljus
Bild[/url]

HID helljus
Bild[/url]
Användarvisningsbild
av greeeken
Se bara upp med ballasten som sitter på höger sida.
När du fyller på spolarvätska kan det lätt stänka o då blir det POFF med den balalsten.
av Qualia
Fundera också fixa Xeon till min S60, man ser ju mkt med bättre när kör landsväg på kvällerna.. Nu e det dock inne i sommar period, får väl vänta tills höst eller nåt..

En frågan dock, regleras ljuset automatiskt? Läste på viss ställe att den inte gjorde det när man byte själv. kom inte håg var nu.. Du som har monterad den lär ju kunna svara på frågan bättre :)
av Pam
Greeeken: Ja, jag måste vara lite försiktig vid påfyllning, men den ligger inte jättenära...

Qualia: Nej det finns ingen automatisk nivåreglering när man eftermonterar xenon. Bilprovningen kommer inte gilla det (man får byta tillbaka till halogen inför besiktningen varje år).
Användarvisningsbild
av greeeken
Pam skrev:Greeeken: Ja, jag måste vara lite försiktig vid påfyllning, men den ligger inte jättenära...

Qualia: Nej det finns ingen automatisk nivåreglering när man eftermonterar xenon. Bilprovningen kommer inte gilla det (man får byta tillbaka till halogen inför besiktningen varje år).
Jora ja vet, har haft mina monsterade där o har lyckats med konsten att bränna 2 st. :???:

@Micce1980 , Brukar jag också göra.. b[…]

MartinS V60 D4 R-Design

@MartinS , Har själv dragit mig från[…]

En bekant hade en hel del parkslide vid sitt to[…]

Hejsan Jag funderar på att skaffa en ny xc60[…]