Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av pak7
Märkligt.
Jag tycker nästan att jag sitter irriterande lågt i min.
Har höjt stolen nyligen då jag tycker att man får så dålig översikt.
Det är ju inte direkt nån racerbil man har ;) även om det är sportstolar.
183 är jag.
av Nicco
pak7 skrev:Märkligt.
Jag tycker nästan att jag sitter irriterande lågt i min.
Har höjt stolen nyligen då jag tycker att man får så dålig översikt.
Det är ju inte direkt nån racerbil man har ;) även om det är sportstolar.
183 är jag.
Eftersom stolen är justerbar hade det knappast varit någon nackdel om det hade gått att sänka den ytterligare 5 cm. De som vill sitta lägre (exempelvis jag) hade varit nöjdare och övriga hade inte behövt lida av förändringen då stolen enkelt kan höjas.

Angående varför jag vill sitta lågt, jag tycker det är bekvämare så 8)
av Psyko
Sitter också alltid i lägsta läget, V60 är den jag sitter absolut bäst i och jag tycker jag kommer tillräckligt lågt. Åker jag i en V70 kommer jag på mig själv med att försöka få ner stolen ofta, även om den redan är i lägsta läget
Användarvisningsbild
av laser2
Jag har manuella stolar i min V60 och förarstolen har jag i det lägsta läget i bakkant, de gånger jag provat elstolar kommer jag inte tillräckligt långt ner. Men det kanske skulle vara en vanesak bara. Jag är ca 187 cm.
av pak7
Jag är väldigt känslig för sittställning när jag kör. -Problem med nacken och får lätt huvudvärk.
Sitter jag lågt och "bekvämt" så går det inte långt förrän man får problem.
Märkte att när man lånar andra bilar med hög och till synes rät och obekväm ställning så går det bättre på nåt konstigt sätt. Därav höjning för min del. Sen är det nog väldigt olika hur man är byggd i ryggen också...
För övrigt sköna stolar.

Finns ingen vettig anledning att tanka E5 / 98 f&o[…]

Instabil styrning (XC70 -16)

Som allerede nevnt: Främre länkarms buss[…]

D4 VEA dricker olja

Nu är allt klart för att lyfta i motorn […]

Mätte upp tempgivarna, bilen stått ute […]