Moderator: Moderatorer

Tog en liten tur för att känna på bilen efter tändstiftsbytet i helgen. Majoriteten av saker som tidigare känts lite udda är nu som bortblåsta. Peppar peppar!
Passade även på att kolla däcktrycken och på vägen hem låg jag brevid en V60 Polestar, fantastiskt mysigt mullrande! Så där var jag väl lite otrogen mot min V50, snuskiga tankar om fröken Polestar. :oops:
Lämnat in V60n för ett par åtgärder med lacksläpp.

Fick låna en Renault Clio kombi med hela 90hk och 150Nm. 11 dagar gammal och nu 69mil. Hakkapeliitta 8 låter förfärligt mycket. Sägs bli tystare efter ett par hundra mil. Jag avskyr ändå dubbdäck. Dubbfritt går mycket stadigare och tystare.
av PederL
Bytt främre bromslangar , yttre styrleder, krängningshämmarstag , vä länkarm ,samt även vä främre bromsrör. Ska besiktiga snart o bytte dessa saker då det behövdes. Bromsröret dock pga ej fick loss det vid skarven till bromsslangen. Nya parkeringslampor fram blev det också. Ska i morgon efterjustera handbromsen vid hjulen då jag bytt backarna , montsats plus alla fyra bromssköldar för nån månad sedan.
Föresten är det fler som behövt "modifera" bakre bromssköldarna (från skruvats i detta fallet) för att få dit oken ?
grillchips skrev:Tog en liten tur för att känna på bilen efter tändstiftsbytet i helgen. Majoriteten av saker som tidigare känts lite udda är nu som bortblåsta. Peppar peppar!
Skönt att det är (verkar vara) ur världen nu.
Volvoatlantic skrev:Har i dag hentat ut min nya S60 her på Färöarna :)
Men vilken miljö, påminner spontant om nordöstra Island :)
  • 1
  • 296
  • 297
  • 298
  • 299
  • 300
  • 1912

Det blev en snabb vända i tvätthallen. D[…]

Här är, långt om länge, bilde[…]

Fälgarna skiljer inte mer än att de hamn[…]

Konstigt elfel

V70 årsmodell 04. Under färd "d&ou[…]