Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av hållundan
Robbi skrev:Kul, jag har samma motor, fwd, caspian blue lite annat spec. Automat. Du kommer få trevliga siffror ang bränslet. Min ligger på 0.62 blandat och 0.52 landsväg. Det märks efter ca 300 mil.
Vi får se... Jag har inte lyckats köra direkt snålt än så länge och ligger på snitt 0,68. Visserligen idel stadskörning och lite jojo-gas. Å andra sidan har den bara rullat 30 mil.

Sålänge den ligger i paritet med min (astörsiga, ~0,63) tidigare D2 V60 är jag nöjd. Men såklart, kommer man ner till cert-siffrorna vore det ju guld.
Användarvisningsbild
av hållundan
Robbi skrev:Upplevde samma sak på hyrbilen som hade driver support paketet, något jag inte har. Jag fick stänga av ljud på plinget för blis bara blinkade mest hela tiden. Adaptive farthållare var trevligt dock och den kände jag att jag borde pungat ut kosing för. Men det var den enda funktionen i plingplongpaketet jag tyckte var något att ha.
Som tur är så plingar den ju ingenting och det är ju lätt att stänga av. Likaså är ju faktiskt styrkan på lampan väldigt bra avvägd att man inte direkt störs av blinket även när den lever rövare.

Lane depart warning däremot, den är konstant avstängd. Dröjde 3 minuter, sen var den defaultklickad. Kanske är en bra grej om man kör långt när man är trött, men i vanlig trafik (även om/när man blinkar som jag gör vid filbyte) så är den gött störig.

Adaptiva farthållaren som du nämner däremot, den är mycket trevlig. Och, skyltinfon i displayen är en ganska smutt grej det också. Även om man såklart inte kan lita blint på den.
Användarvisningsbild
av Robbi
hållundan skrev:
Robbi skrev:Kul, jag har samma motor, fwd, caspian blue lite annat spec. Automat. Du kommer få trevliga siffror ang bränslet. Min ligger på 0.62 blandat och 0.52 landsväg. Det märks efter ca 300 mil.
Vi får se... Jag har inte lyckats köra direkt snålt än så länge och ligger på snitt 0,68. Visserligen idel stadskörning och lite jojo-gas. Å andra sidan har den bara rullat 30 mil.

Sålänge den ligger i paritet med min (astörsiga, ~0,63) tidigare D2 V60 är jag nöjd. Men såklart, kommer man ner till cert-siffrorna vore det ju guld.
Cer siffrorna kommer du aldrig ner i. Kommer du ner till 0.62 vid mest statskörning så är det bra.
Användarvisningsbild
av hållundan
Yay! Höger ljuddämpare dök i backen i garaget nu på kvällen. Seriöst? Hur kan allting INTE vara draget korrekt? Sjukt oklart.

Jag löser inte en ny vagn för styva 380kkr för att efter 30 mil behöva lägga mig på ett sketet garagegolv för att själv dra fast en ren, fin, svart skruv med bricka. Nästan läge att trycka på VOC-knappen. :-)

Nej, det var dåligt detta.
Användarvisningsbild
av hållundan
Robbi skrev:
Cer siffrorna kommer du aldrig ner i. Kommer du ner till 0.62 vid mest statskörning så är det bra.
Nä nä, det är större sannolikhet att gajs vinner SM-guld än att komma ner i de siffrorna. Men som sagt, i linje med den gamla trötta D2an vore fint.
av thewhitecar
Hämtade min nya v70 i helgen !

Hatten av ,väldigt sköna skolar och bra klipp vid omkörningar samt bra ljud i stereoanläggningen

Vid vår hemresa sth -Luleå frågad damen -ska vi tanka i Sundsvall-nej
körde 95 mil och 30 mil kvar i tanken-enl datorn !!(snitthastighet 80 km/tim)

Råny bil med Hakka 8 -Hatten av -hittade ECO knappen i går kväll-kan det bli bättre !!

V70 D4 sport VEA aut 16 tums vinterdäck( 5 år skattebefriad)
Användarvisningsbild
av hållundan
hållundan skrev:Yay! Höger ljuddämpare dök i backen i garaget nu på kvällen. Seriöst? Hur kan allting INTE vara draget korrekt? Sjukt oklart.

Jag löser inte en ny vagn för styva 380kkr för att efter 30 mil behöva lägga mig på ett sketet garagegolv för att själv dra fast en ren, fin, svart skruv med bricka. Nästan läge att trycka på VOC-knappen. :-)

Gängpaj! Räckte föga att dra åt den jäveln... Orka.
Användarvisningsbild
av Robbi
hållundan skrev:
hållundan skrev:Yay! Höger ljuddämpare dök i backen i garaget nu på kvällen. Seriöst? Hur kan allting INTE vara draget korrekt? Sjukt oklart.

Gängpaj! Räckte föga att dra åt den jäveln... Orka.
Skojar du? Hoppas du reklamerar hela bilen!
  • 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 21

Johan! Verkar lovande. Är det i samband med[…]

Ja det skulle ge klara indikationer på r&aum[…]

Volvo car UX

Någon mer som ännu inte fått 4.2.[…]

Relä bränslepump