Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av mikeman
Jag har som säkert många andra läst teknikens världs test där de klagar på att man sitter så högt i V60. De kör en bil med elstol men jag håller med dem även om jag provkört bilar med vanliga stolar. Jag har en S40 -07 nu där man kan sänka framför allt bakänden av stolen klart mer och jag tycker det är skönare. Överväger byte till V60 VOR (ej elstolar) eller Bmw 3-serie och måste säga att jag tycker verkligen man sitter uppe på stolen i V60. Visst är Bmw extrema med hur låga stolar de har men även min S40 tycker jag har bättre inställningsmöjligheter.

Hur upplever ni det som kör V60? Har ni vant er eller tyckte ni inte det var ett problem alls?
av mikebike
mikeman skrev:Hur upplever ni det som kör V60? Har ni vant er eller tyckte ni inte det var ett problem alls?
Eftersom vi gick från en XC60 tyckte vi att man satt extremt lågt i V60!
Jag har ställt in (el-) förarstolen någonstans i mitten, och ett par cm från bakersta läget....
Användarvisningsbild
av mikeman
Perra83 skrev:Går ju att ställa höjden.
Ja men givetvis. Med stolen i lägsta läget är den klart högre än stolarna i min nuvarande bil. Det är därför jag frågar.
Användarvisningsbild
av Rillee
Kör en s60 r-design men det är väl samma stol höjd som i v60. Har min stol i lägsta läget men tycker jag sitter väldigt nära taket fastän jag är bara 181cm.
av MrAnderzon
Tycker inte man sitter högt, har inte ens sätet längst ner (elstol). Är ju inte så lång (1.80 ca ) men har däremot slagit i huvudet ett par ggr när jag ska in i bilen....lite lägre än v70 jag hade innan förmodar jag :???:
Användarvisningsbild
av mikeman
nadderf skrev:Aldrig hört någon som sagt att man sitter högt i en V60.

Har en helskinn R-design MY13 och tycker man sitter väldigt lågt och skönt! Dock stor skillnad mot icke sportstolar, där sitter man en aning högre, testat MY14 momentum.
Jag har också bara provat momentum med vanliga tygstolar så kanske är sportstolarna lägre.
av mikebike
Rillee skrev:Kör en s60 r-design men det är väl samma stol höjd som i v60. Har min stol i lägsta läget men tycker jag sitter väldigt nära taket fastän jag är bara 181cm.
Jag är 193 och har taklucka.....
av Nicco
Det stämmer att man sitter väldigt högt upp även om stolen är längst ner (ej elstol). Det är nog det jag märkte av först efter att jag bytte från BMW och en av de största nackdelarna med interiören som jag ser det. Jag hade gärna sett att stolen hade gått att sänka ytterligare 5 cm.
Vi som beställt nya V60

Tycker ni inte att V60n är alldeles fö[…]

Bak 30-21.4=8.6 Slitagegräns enligt Haynes 8.[…]

95E10. Kör ändå 95% på el s&[…]

Familjen önskar en XC90 för att få[…]