Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Janne3
Låter kul funderar själv på att vänta ett tag till ,för att se nya NN:en
Användarvisningsbild
av Svahn
Vänta inte för länge, D5 finns inte att betälla (slut !) enl. bilbolaget i ljusdal . Beställde min D5 AWD 10/2 och är lovad lev. i början på maj....
Tidigare var det lev. i mars men det finns inga motorer ????!!! sägs det.
av JSVARD
Svahn skrev:Vänta inte för länge, D5 finns inte att betälla (slut !) enl. bilbolaget i ljusdal . Beställde min D5 AWD 10/2 och är lovad lev. i början på maj....
Tidigare var det lev. i mars men det finns inga motorer ????!!! sägs det.
Slut... hmmm. Så dom tillverkar inte nya Classics på löpande band längre, utan säljer bara av det dom har?

.
Användarvisningsbild
av Mr H
Byggs några veckor till i Sverige, och en bit in på hösten i Belgien....
Användarvisningsbild
av Svahn
Det var bara D5 jag pratade med säljaren om, hur det är med övriga motorer vet jag ej. Men Classic skall ha silver rails men det kan inte volvo leverera utan det blir svarta, det tyder väl på att dom fortfarande tillverkar på löpande band (om dom redan var tillverkade så skulle väl volvo veta vad som sitter på taket redan...?).
Användarvisningsbild
av Mr H
Svahn skrev:Det var bara D5 jag pratade med säljaren om, hur det är med övriga motorer vet jag ej. Men Classic skall ha silver rails men det kan inte volvo leverera utan det blir svarta, det tyder väl på att dom fortfarande tillverkar på löpande band (om dom redan var tillverkade så skulle väl volvo veta vad som sitter på taket redan...?).
Inte sedan 240-tiden har Volvo byggt bilar på spekulation. Allt är kundbeställt som byggs!
Kunden kan vara en enskild person (vanligast här i landet) eller en återförsäljare (i USA är det uteslutande så).
Användarvisningsbild
av Cimmen
V70N ska byggas tills i höst, alltså de som kallas -08 med då finns inte d5 utan den klenare dieseln (163hk). V70N ska gå parallelt med v70NN under en tid enligt min handlare som jag pratade med idag.
av klabban
Kan tänka mig att några Classic-versioner kommer att finnas tills dess att de fyrcylindriga varianterna av V70NN är i nära antågande. Någon som vet när dessa kommer?
Användarvisningsbild
av Mr H
Cimmen skrev:V70N ska byggas tills i höst, alltså de som kallas -08 med då finns inte d5 utan den klenare dieseln (163hk). V70N ska gå parallelt med v70NN under en tid enligt min handlare som jag pratade med idag.
Din handlare har rätt!
V70N i Gent och V70NN i Torslanda.

Äkta Roundup fixar det enkelt.... var sä[…]

Byta tändningslås

Du skall kunna byta låset mot ett nytt, l&ar[…]

Jag köpt hem Mcase-säkringar för […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Startspärren klipper väl bara soppan? S&[…]