Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

vivaldi skrev: Innebär detta att du fått bekräftat att ocean race gäller över my16?
Fick inte något underskrivet papper på detta :) men säljaren pratade om ocean race och ringde även till en kollega för att se om denne visste om han fick offerera en my15 och de fick han. Så det lät som säkert att den följer med.
Ocean Race kommer att vara tillgänglig en bit in på hösten, det är första gången det sker så det kanske låter ovant, men det är alldeles sant !

En gissning är väl att eftersom målgången sker i Göteborg i sommar så väntar man ett större köpintresse eftersom det ganska säkert kommer att vara mer snack om just Ocean Race framåt sommaren..

/Thomas
mikeman skrev: Jag frågade förstås om förändringar på nya modellen men det enda säljaren visste var att D3 VEA-motorn kommer med 150 hp. I övrigt hade han ingen info och skulle få utbildning senare så får väl tjata om det så får han tjata om offerten. :D Några fler som går i köpatankar?
Kan ändringen till 150HK bero på att Passats instegsdiesel har just den effekten :?:
Funk skrev:Ocean Race kommer att vara tillgänglig en bit in på hösten, det är första gången det sker så det kanske låter ovant, men det är alldeles sant !

En gissning är väl att eftersom målgången sker i Göteborg i sommar så väntar man ett större köpintresse eftersom det ganska säkert kommer att vara mer snack om just Ocean Race framåt sommaren..

/Thomas
stämmer. pratade med säljare idag och fram till sommaren kommer det att gå att beställa Ocean Race.
Inga förändringar dock från 2015 modellerna.

Prissättningen hade de inte fått någon spec på ännu.

Kommer att gå att bygga på volvocars fr.o.m. vecka 10
Funk skrev:Ocean Race kommer att vara tillgänglig en bit in på hösten, det är första gången det sker så det kanske låter ovant, men det är alldeles sant !

/Thomas
Intressant. Tidigare har de varit benhårda på det men det är ju ett förmånligt paket så bra för oss köpare...
PH
V60D5AWDPolestar skrev:
mikeman skrev: Jag frågade förstås om förändringar på nya modellen men det enda säljaren visste var att D3 VEA-motorn kommer med 150 hp. I övrigt hade han ingen info och skulle få utbildning senare så får väl tjata om det så får han tjata om offerten. :D Några fler som går i köpatankar?
Kan ändringen till 150HK bero på att Passats instegsdiesel har just den effekten :?:
Det är ju onekligen lite lustigt att både Passat och V60 får dieslar på 150 respektive 190hk.
V9097 skrev:
Det är ju onekligen lite lustigt att både Passat och V60 får dieslar på 150 respektive 190hk.
Man kan nog lungt säga att handskarna är kastade inför 2015.... :-)-) Skall bli spännade
att se vem som star som vinnare I slutet på December.
V60D5AWDPolestar skrev:
V9097 skrev:
Man kan nog lungt säga att handskarna är kastade inför 2015.... :-)-) Skall bli spännade
att se vem som star som vinnare I slutet på December.
Får V60 D4 190 istället för 180hk nu? Nice... (Jag inser såklart att det kanske inte ens är någon skillnad på motorn alt. liten mjukvaaruförändring, bara att de vågar skriva ut 190 nu) F.ö. så är Audis ganska nytrimmade diesel på 190 också, plus att facelift av Bmw 320d får uppgraderad motor till sommaren/hösten vilken ökar från (ok alla gissar :p) 184 till ca 190 hk. Många handskar blev kastade där. ;) Låt mig gissa att nya Bmw 318d får en 150 hk diesel...

Långt mellan byten är en större ri[…]

Bakre ljuddämpare hål

Jag inte sett sådana hål på n&ar[…]

B230F går fett

Okej, då får jag kolla närmare p&[…]

Har sedan flera år haft keramiska bromsbel&a[…]