Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av AnderssonAnton
Tjenna, ny på forumet och tråden kanske inte uppskattas av alla eftersom den handlar om a-traktor, men men
Det är så att jag ska köpa traktor och har liksom försökt att övertyga min pappa om en volvo 965, men han är lite beskymrad över en del saker såsom

- Bränsleförbrukning
- reservdelar ( hur lätt det är att hitta några)
- Sen även värde på dom, kanske lite svårt att värdera en a-traktor men hoppas det finns någon därute som vet mycket om 960:arna

Varför jag frågar er är för att dom flesta när vuxna på detta forum och borde därmed har mer kunskap.

Mvh/ Anton
Användarvisningsbild
av TommyP86
Äh, en sexa är bättre än ett rödblock, men det ska sägas att många har kassa blockpackningar och dessutom ska kamrem bytas med våldsamt korta intervaller på de tidiga modellerna (typ 4500 mil) kanske inte spelar nån roll för dej som glider traktor, men köper du en tidig kan jag lova att den ska bytas så att säga. Vad är tanken om lådor, de från rödblock passar ej.
Jag tror allt att en del har fått dom att passa eller sån har dom gjort nån variant med en m90låda och nån mer,
Har för mig att jag har hört om man skulle ha typ en m40 och en m47 då skulle sprängkåpa bytas sen även att man var tvungen att anpassa kardantunneln, men är inte så riktigt insatt i det
Bensinpriser v2

Går fort uppåt Tankade 180 liter […]

En ganska vanlig 245:as liv

Jag har sedan i slutet av sommaren hållit p&[…]

Jag kom precis 6.2mil. Blandad körning, 4 per[…]

Uppdatering av infotainment 2025

Varför i helvete har tempen på bå[…]