- lör 21 feb 2015, 16:57
Är det någon som monterat backsensorer på volvo v70-98, någon som har några mått och bilder eller monteringsanvisningar på det.
Moderator: Moderatorer
Nexus skrev:japp har monterat det på min V70-99 :D . Ska ta bilder när jag kommer ut i garaget. Du får så klart ta av stötfångaren bak och plocka isär den och göra plats i skummgummiplasten för sensorerna och kabel dragningen :DJa det vore schyst om du kunde göra. Ja det förstår jag att jag måste plocka bort den jag ska lacka om den ändå så tänkte passa på då, vad har du för sensorer på din original eller eftermarknad jag funderade på Biltemas vet ej hur dom är.
Nexus skrev:Köpte min sats på Jula.(har utgått nu) Är både digital anståndsmätare och pip. Har klippt sladden till högtalaren då pipandet gick mig på nerverna. :-(O) Stämmer kalasbra i avstånd till hinder mm.Lackade även sensorerna så de ska smälta in lite bättre och det påverkade inte avståndsmätningenDu har inga mått på hur du satt dom, känner dom av något snett bakåt, vet du om dom piper om man har fast dragkrok.-)
Fanns vad jag vet som original tillbehör till V70. Har sett det på R-Awd 99-00 .
![]()
Idag har bilden varit på service, under 3K […]