Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av crumpets
Jag hade det där problemet konstant från ungefär augusti på min V40. Lämnade in den för en fullständig CAN-uppdatering, problemet har nu inte uppstått på de ~2 månader sedan jag lämnade in den! Våra bilar är väl tillverkade hyfsat lika i tid så jag hade rekommenderat dig att göra det samma. Min slutade också funka ca 1 månad efter att garantin gick ut...
Uppdateringen kostade 1900kr vill jag minnas.
Att läsa din felbeskrivning är i princip exakt som att läsa om min egen bil. Körde massvis med långresor 10+ mil enkel resa, även ett par 45+ enkel. Alltid "batteriet laddas".
Användarvisningsbild
av joel80
Tack crumpets! Jag tar med mig det när jag drar förbi och pratar med min tekniker.. Även om det inte är supermycket pengar är det irriterande när det händer så nära garantitidens slut! Så typiskt.. tidsinställt... :)
Användarvisningsbild
av crumpets
Med lite tur kanske vanlig service 2.0 löser det, men det gjorde det ju inte för mig. Jag vill till och med minnas att teknikern sa att det inte specifikt var ny mjukvara för laddregulator vad han kunde se, men det var ju typ 25 styrenheter eller nåt sånt, gissar att nån av dem nånstans har alldeles för snäva tröskelvärden från fabrik. När han gjorde ett hälsotest på batteriet var det nästan helt perfekt, men sätter man parametrarna för ett helt fabriksnytt batteri lär det ju alltid glida ur ramarna för dem efter ett par år just. Så.. Det blir ju faktiskt nästan som ett tidsinställt fel :)
Användarvisningsbild
av joel80
Problemet är ju att det ev var servicen som utlöste det hela! Den gjordes för ca 6 veckor sen.. efter det har det varit minusgrader och jag märkte för kanske 3 veckor sen att "batteriet laddar" var aktivt hela tiden. Kan mkt väl ha varit det ett par veckor innan det också.

Så att vänta på nästa service känns inte okej.
Hoppas komma åt en DICE med ett vida som klarar min bil... Bör 2012D-versionen klara en MY13 byggd 1212?
Användarvisningsbild
av joel80
Jo, ska som sagt prata med min tekniker. Bra nu när jag vet lite mer och att fler har haft samma problem.
Användarvisningsbild
av crumpets
Nu när jag tänker efter... Mina problem uppstod i slutet av sommaren och jag gjorde service 2.0 i slutet av juni... Innan det aldrig några problem trots kyla och elände tidiga våren. Kan det vara nån mjukvara som ingår i service som ballar ur i samarbetet med nån ouppdaterad mjukvara i bilen som bara tas med i totaluppdateringen? Gnäller du på dem kanske du får en sån gratis :)
Användarvisningsbild
av joel80
Ska absolut nämna det! :)
Användarvisningsbild
av joel80
Har satt i nya led-lampor inne i bilen.. en hade gått sönder, och när jag bytte ut den var det lite annorlunda temperatur på dom så det blev att byta båda.
Så nu är det bra belysning igen inför bilbytet. :) Får se om det blir KVD eller inlämning till volvohandlaren...
Användarvisningsbild
av joel80
Jämn siffra häromdagen.. Och den går fortfarande rätt snålt ibland. :D

Hade nog lite medvind, men resan Gävle-Sthlm hamnade på 4,9l/100km i snitt. Körde typ i skyltad hastighet (GPS)
Bild

568km är sen senaste tankningen också.. och skapligt mkt kvar i tanken. :)
  • 1
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33

Funkar sisådär indikerar 50 trots att a[…]

Köpråd, Volvo V50 D2

Har du möjlighet så sikta på D3

Solgardin bakdörrar

Hej. Funderar på om det går utan all[…]

Hjälp släpvagns kontakt