Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av drefk2000
Hej

Jag kan fortfarande ändra i min beställning då bilen inte börjat byggas än. Som det är nu har jag inte Volvo on Call.
Vad kostar det ungefär tror ni, och är det värt att lägga till?
Det enda jag skulle ha det till är att starta värmaren
Användarvisningsbild
av Doffen
Verdt hver en krone mener jeg. Og ikke minst for den dagen man skal selge bilen.
Her i Norge koster det ca 2500 for 2 års abonnement etter de 3 årene som er inkludert ved kjøp av bilen
Användarvisningsbild
av joel80
To VOC or not to VOC är ingen fråga! Det finns inte att man väljer utan VOC!!! ;)

Jag vill aldrig ha en bil igen där jag inte har funktionerna från VOC.
Kostnaden för paketet brukar vara ca 9000kr.. men i det ingår ju värmaren.. har du redan valt det borde det ju gå att få det billigare.

Efter 3 år får man börja betala abonnemanget själv.. ca 100kr/månaden.

(Att värmare ingår kanske bara är på dieselbilar? Vad är det du beställt?)
Användarvisningsbild
av iFortyCC
VOC kostar 9900:- på diesel och 12900:- för bensin och då får man med värmaren med tidur.
Inne på min andra bil med VOC och ser det som ett självklart tillbehör. Möjligheten att ha
koll på bilen och sedan ställa tidur eller startar värmaren är kanon.
Användarvisningsbild
av joel80
VOC är prutbart när man beställer ny bil.. Jag fick det för 8700kr när jag beställde.. 12% rabatt.. (Dieselbil)
Användarvisningsbild
av bem
drefk2000,
Jag rekommenderar också att du tar VOC. Jag har själv haft det i över ett år nu, inne på andra vintern.
Skulle vara svårt att vara utan nu när man vant sig med att kunna starta värmaren i stort sett varifrån bara mobilen når fram till bilen.
Jag har haft mycket värmande glädje av min VOC. Den funkar inte alltid (100%) men säg den tekniska pryl som gör det, men det har blivit mycket stabilare om jag jämför nu och när jag började använda VOC dec 2013 främst för att starta dieselvärmaren med appen.

/Bo
Senast redigerad av 1 bem, redigerad totalt 0 gånger.
av mikebike
Jag använder inte bilen jättemycket i tjänsten (numera), men det är rätt coolt att kunna mejla underlag till reseräkning i form av ett exceldokument med alla sträckor, platser och tidpunkter. :D
Användarvisningsbild
av Perra83
En gång VOC alltid VOC. Hellre för mycket utrustning än för lite.

Du kan även ha start av värmaren via PCC nyckeln. Kostar några tusenlappar. Jag använder båda varianterna.
Användarvisningsbild
av Perc
Att kunna starta värmaren via telefonen är nåt som är väldigt lätt att vänja sig vid och totalt otänkbart att byta ner sig från igen.

Några felkoder???

Jag antar att det är laddtrycksgivaren du men[…]

På min 745-a -88B fungerar c-låset per[…]

Ja ska man, som nu för tiden, spotta ur sig e[…]