- tor 19 feb 2015, 20:28
#950535
Men hur stor skillnad är D5 mot 2.5FT? Är det liknande delar och uppbyggt på samma vis? Är det samma remspännare i?
Pratade idag med Volvo-verkstaden idag. Blir som sagt kamremsbyte, tyvärr verkar kamremmen även hunnit kugga över. Multiremmen har tuggats sönder och verkar inte gått rakt av. I mina öron kan det låta som den inte har varit ordentligt spänd och kanske klättrat över. Hur som helst känns det inte roligt att denna rem kan göra så stor skada på tre sekunder. Sa även att det verkar finnas detta problem, personen sa då att det oftast var dieslar så det var inga motargument mot att problemen finns.
Enligt personen jag pratade med är det förmodligen inget som går på någon sorts garanti eller "godwill" men jag tycker fortfarande det är riktigt uselt att den bara går 6'000 mil. Han pratade även om att det kan vara stenar som gjort skada.
Vad tycker ni om detta?
daSea skrev:Min V70 D5 MY11 blev inkallad av Volvo för kontroll och då även byte av remspännaren i december 2013/januari 2014.Jag kan inte så mycket om motorer och hur allt fungerar men nu har man läst lite om detta problem.
Men hur stor skillnad är D5 mot 2.5FT? Är det liknande delar och uppbyggt på samma vis? Är det samma remspännare i?
Pratade idag med Volvo-verkstaden idag. Blir som sagt kamremsbyte, tyvärr verkar kamremmen även hunnit kugga över. Multiremmen har tuggats sönder och verkar inte gått rakt av. I mina öron kan det låta som den inte har varit ordentligt spänd och kanske klättrat över. Hur som helst känns det inte roligt att denna rem kan göra så stor skada på tre sekunder. Sa även att det verkar finnas detta problem, personen sa då att det oftast var dieslar så det var inga motargument mot att problemen finns.
Enligt personen jag pratade med är det förmodligen inget som går på någon sorts garanti eller "godwill" men jag tycker fortfarande det är riktigt uselt att den bara går 6'000 mil. Han pratade även om att det kan vara stenar som gjort skada.
Vad tycker ni om detta?