Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av v70t4y2000
Hehe...Du har helt rätt..
Han får kolla bromscylinder..beror på om pedalen stannar eller inte.

Är ju inte som min gamla MF165a precis ,den får man hoppa på o hoppas man inte är i ngn nedförsbacke :)
av *pettson*
Ett konstant sugljud när pedalen trycks ner är inte heller det bra. Det betyder att ditt vacuumservo är trasigt. Att det helt enkelt är hål i det- Motorn tar tjuvluft igenom servot som på 100.000 andra V70s.. Inget ovanligt alltså. Byte vacuumservo tar hand om sugljudet.
Sen funderar jag på.. Försvinner bromsvätska för dej? OM det gör det, så kan jag tänka mej att den hamnar i insuget helt enkelt..huvudcylindern läcker in i vacuumservot som matar motorn. Om det inte försvinner så har du trots allt ett inre smygläck i huvudbromscylindern.
av eddar
*pettson* skrev: Försvinner bromsvätska för dej? OM det gör det, så kan jag tänka mej att den hamnar i insuget helt enkelt..huvudcylindern läcker in i vacuumservot som matar motorn.
Ingen utv. lekkasje.
Væskenivået er stabilt, inga tap.
Har diesel (med turbo) og vakumpumpe.
Senast redigerad av 1 eddar, redigerad totalt 0 gånger.
av rid54
Jo, men det tar oftast inte 5 sekunder att spänna ut en slang och det borde ju märkts som att det blir efterhand, liksom, inte "plötsligt". Been there, done that; det känns som luft i systemet ungefär.

Har du kollat att det inte är blött unde[…]

@kievY , Vankas plusgrader här i veckan :-)[…]

Skojsigt Några tillbehör som skall p&a[…]

@Nooy , Volvo har ju manualer om detta online, in[…]