Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

D4 AWD med 5:an uppdateras till EURO6 den får 190hk men en D5 lär nog inte gå att få längre jag gissar att nya V60 CC som kommer som my16 får samma motorer som övriga 60-serien V60 CC får dessa motorer enl. denna artikel där finns inte D5 som alternativ
För Sverige:
• T5 FWD 4 cyl 245 hk
• D4 AWD 5 cyl 190 hk
• D4 FWD 4 cyl 190 hk
• D3 FWD 4 cyl 150 hk
http://www.automotorsport.se/artiklar/n ... ce/?page=2
Då var caset closed...tyvärr måste jag säga. :( Beställningsfil för MY16 öppnas mitten Mars där jag jobbar och då finns med största sannolikhet inte D5 Black R med som valbart alternativ. Även om jag kanske blir nöjd med D4 Manuell så känns det surt ändå på något sätt för jag hade nog valt Black R ändå. Nån manuell VEA D5 dyker inte upp och något Polestar trim till D4 ser jag inte komma i närtid heller. Nåja vem vet kanske jag kommer att hylla D4 framöver även om jag tvivlar på det då jag gillar liiiite mer pulver i maskineriet. Så här tidigt har förresten aldrig innevarande års bestfil stängts......"Modellår 15 är nu nästan slut" ......och det är bara början på Februari.
Tack för input alla så här långt, det enda jag veta är att jag kommer att bli nöjd med V60 som biltyp och den manuella växellådan. Lite körglädje skall väl detta ge ändå. :)
Edgeman skrev:Då var caset closed...tyvärr måste jag säga. :( Beställningsfil för MY16 öppnas mitten Mars där jag jobbar och då finns med största sannolikhet inte D5 Black R med som valbart alternativ. Även om jag kanske blir nöjd med D4 Manuell så känns det surt ändå på något sätt för jag hade nog valt Black R ändå. Nån manuell VEA D5 dyker inte upp och något Polestar trim till D4 ser jag inte komma i närtid heller. Nåja vem vet kanske jag kommer att hylla D4 framöver även om jag tvivlar på det då jag gillar liiiite mer pulver i maskineriet. Så här tidigt har förresten aldrig innevarande års bestfil stängts......"Modellår 15 är nu nästan slut" ......och det är bara början på Februari.
Tack för input alla så här långt, det enda jag veta är att jag kommer att bli nöjd med V60 som biltyp och den manuella växellådan. Lite körglädje skall väl detta ge ändå. :)
Vad menas med Beställningsfil??
Mccartney skrev:
Edgeman skrev:Då var caset closed...tyvärr måste jag säga. :( Beställningsfil för MY16 öppnas mitten Mars där jag jobbar och då finns med största sannolikhet inte D5 Black R med som valbart alternativ. Även om jag kanske blir nöjd med D4 Manuell så känns det surt ändå på något sätt för jag hade nog valt Black R ändå. Nån manuell VEA D5 dyker inte upp och något Polestar trim till D4 ser jag inte komma i närtid heller. Nåja vem vet kanske jag kommer att hylla D4 framöver även om jag tvivlar på det då jag gillar liiiite mer pulver i maskineriet. Så här tidigt har förresten aldrig innevarande års bestfil stängts......"Modellår 15 är nu nästan slut" ......och det är bara början på Februari.
Vad menas med Beställningsfil??

Tjänstebilsbeställning där jag jobbar
Det här var trista nyheter. Jag hade siktet inställt på en D5 AWD Black R manuell. Kanske får nöja mig med en 190-hästare då, det verkar ju vara sista chansen om man vill köra femcylindrigt.

Då kan jag ju börja fundera på om det blir en XC60 igen eller om den femcylindriga motorn ska få sitta i en V60CC. Har ett knappt år på mig att fundera på det...
Edgeman skrev:Tar upp tråden lite. Jag har hört det ryktas om att D5 5 cyl inte tas bort i MY16, inte direkt i alla fall!! Någon som kan bekräfta, dementera, spekulera....
Om det är sant eller inte vet jag inte men min säljare sa till mig att 5 cylindriga varianter förblir kvar pga AWD. Först när man byter ut modellen försvinner dem.
Volvo kommer väl inte sluta erbjuda D5 bara för att det blir nytt modellår? Särskilt som de inte släpper D5 VEA till nåt annat än XC90.

Finns ingen vettig anledning att tanka E5 / 98 f&o[…]

Instabil styrning (XC70 -16)

Som allerede nevnt: Främre länkarms buss[…]

D4 VEA dricker olja

Nu är allt klart för att lyfta i motorn […]

Mätte upp tempgivarna, bilen stått ute […]