Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av _S0Ni
Hejsan.

Är det något speciellt som jag ska tänka på när jag monterar ner dörrarna i min R - 05, har Vadis och har kollat och det ser ju inte direkt svårt ut.

Projektet är att eliminera allt skrammel idörrarna då jag inte orkar lämna in den till volvo för samma fel andra gången och då av en kostnad av 2300 kr. Dåligt av volvo och låta en bil som kostar ny över en halv mille, som skrammlar för att man spelar låtar med bas i..

Mvh// Jim
Användarvisningsbild
av greeeken
_S0Ni skrev:Hejsan.

Är det något speciellt som jag ska tänka på när jag monterar ner dörrarna i min R - 05, har Vadis och har kollat och det ser ju inte direkt svårt ut.

Projektet är att eliminera allt skrammel idörrarna då jag inte orkar lämna in den till volvo för samma fel andra gången och då av en kostnad av 2300 kr. Dåligt av volvo och låta en bil som kostar ny över en halv mille, som skrammlar för att man spelar låtar med bas i..

Mvh// Jim
Vad är det som skrammlar?
Det är väldigt lätt att montera ner dörrarna iallfall insidan då.
Om det ser ut som en vanlig s60 så äre bar ata bort 8 clipps har ja för mig sen lyfta upp dörrsidan.
av Daddan
Kolla nitarna till fönsterhissen, de kan skramla. Tydligen vanligt. Jag har det i 2 dörrar som ska pillas med nu när det börjar bli varmt ute.
av _S0Ni
Ja du, det är dörrsidorna eller nått där inne, det är garanterat fönsterhissen i passagerar dörren fram. och i dom andra låter det typ som det gjorde innan bilia var där och pilla. får väl helt enkelt riva ner och kontrollera. låter inte så svårt.

Tack för svar.

Mvh// Jim

Hej Jag kan inte tänka mig att det har n&ari[…]

Plockat av och smörjt dragkroken och så[…]

Byta fjädersäte på en V70 -06

Så länge dem sitter 180 grader frå[…]

Det var väl givet, de behöver ju miljard[…]