Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Wolfyswe
Hände mig med efter service, har med premium sound. När jag hämtade bilen från volvo fanns det helt enkelt
inget ljud, allt gick att styra och t.ex. telefonsamtal via BT fungerade, men inget annat ljud kom fram.
Lät bilen stå i carporten i några timmar medan jag surfade efter en lösning, pratade med min servicetekniker ect.
När jag sedan skulle hämta sambon 4-5 timmar senare så fungerade ljudet direkt vid start och har fungerat
efter det. Tydligen flera här i forumet som var med om samma sak.
Användarvisningsbild
av Its1more
Wolfyswe skrev:Hände mig med efter service, har med premium sound. När jag hämtade bilen från volvo fanns det helt enkelt
inget ljud, allt gick att styra och t.ex. telefonsamtal via BT fungerade, men inget annat ljud kom fram.
Lät bilen stå i carporten i några timmar medan jag surfade efter en lösning, pratade med min servicetekniker ect.
När jag sedan skulle hämta sambon 4-5 timmar senare så fungerade ljudet direkt vid start och har fungerat
efter det. Tydligen flera här i forumet som var med om samma sak.
Fenomenet liknar mitt bortsett från att ALLT ljud försvinner för mig. Vilka trådar berör ämnet? Vad har du för bil och årsmodell?

Tack på förhand,
Fredrik
Användarvisningsbild
av Wolfyswe
@Fredrik

Det var min egna tråd som jag skapade under tiden jag hade problemet
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 6&t=110808
Min bil är en volvo v70 r-design 2012

Men om ljudet inte kommit tillbaka efter att du låtit bilen stå så leta efter min tråd så
tror jag en annan som hade haft samma problem hade någon förslag, kan ha varit att
man ska prova att koppla bort batteriet en stund.
Jag kommer editera detta inlägg om jag hittar tråden och länka.
Användarvisningsbild
av Its1more
Slutsteg ska bytas på garanti...
av Elmeholt
Its1more skrev:Slutsteg ska bytas på garanti...
Källa? När kom den infon? Ringde in åf vid lunchtid och han hade inte hört om någon lösning då.
av svendufva
Källa? När kom den infon? Ringde in åf vid lunchtid och han hade inte hört om någon lösning då.[/quote]

Jag fattar det som att TS slutsteg är trasigt och skall bytas på garanti. Inte en generell lösning!
Användarvisningsbild
av Its1more
Korrekt. Det är mitt slutsteg som de tror är defekt och det ska bytas på garantin. Ville bara följa upp tråden.

/F
Användarvisningsbild
av Its1more
För min del fick jag ett nytt slutsteg på garantin.
Prestige Performance

Mer eller mindre så ja :-) . Sen finns det g[…]

Nästa elbil från Volvo?

Volvo har två modeller som börjar p&ari[…]

Ett annat sätt är att se det som par[…]

Flödar förgasare

Sker bara det i bland är det flottörvent[…]