Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av para
Verado skrev:Hej,

Jag har beställt en xc70 summum, R-design 2015, i ordern står det bla Audio HP Sensus Connect 7. Vad innebär det? Vilken typ av system är det? Sen tycker jag det är ruttet att det inte ingår volvo on call, eller är det bara att stoppa in ett sim-kort?
... ja visst är det ruttet. På min fick jag betala extra för dragkrok, ruttet....

Audio HP är mellanstereon. Brukar vara riktigt bra ljud och duger till de flesta.
Användarvisningsbild
av JanneP77
para skrev:
Verado skrev:Hej,

Jag har beställt en xc70 summum, R-design 2015, i ordern står det bla Audio HP Sensus Connect 7. Vad innebär det? Vilken typ av system är det? Sen tycker jag det är ruttet att det inte ingår volvo on call, eller är det bara att stoppa in ett sim-kort?
... ja visst är det ruttet. På min fick jag betala extra för dragkrok, ruttet....

Audio HP är mellanstereon. Brukar vara riktigt bra ljud och duger till de flesta.

Är ni ironiska nu? ?:-/
Varför skulle specifikt VOC eller dragkrok ingå när allt annat kostar extra? Var och en får väl kryssa för det de vill ha när man beställer....
Användarvisningsbild
av hållundan
Nu har jag ju XC70, sedan igår (vilket man kanske noterat i tidigare inlägg i tråden), men ville bara påtala att jösses vilken trevlig vagn den är med Sport Edition ändå. Känns som en mycket bra avvägning mellan komfort och "sport" (med extrem betoning på sport inom citationstecken!).

Konkret kan jag ju direkt tycka att bilen känns bra mycket äldre, konstruktionsmässigt, än V60, men på samma gång mer gedigen, mindre slamrig och mer rejäl på något sätt. Mycket trevlig upplevelse hittills.

Vidare kan man ju bara för att fräscha upp (jag hittade visserligen vad jag sökte igår, när jag sökte) infon kring "problematiken" när man inte får låsindikation medelst blink. Jag höll på att bli bra smålack ett tag när jag bara fick blink när jag låste upp, men inte när jag låste. Var, som forumet mycket riktigt påtalade, huven som inte var ordentligt stängd. Så, bara att öppna och stänga den för att "åtgärda". Knasigt ändå att inte övervakningen i instrumentpanelen visar att huven faktiskt var öppen... Men men.

Till sist hade jag även tjall med de automatiskt infällbara backspeglarna som inte ville röra sig vid låsning av bilen. Löstes genom att fälla in dem automatiskt (fast manuellt) genom att trycka på L/R-knapparna och således få "grepp". Så, nu funkar det också. Inget som noterades vid uthämtningen och således kunde tas upp med säljaren. Gött att få svar genom jagrullar.se istället!
av mattish
Är det inställt att dom ska fällas in i menyn då ? Farsan har valt att ha det urbockat nu på vintern, kanske säljarna/leveranspersonalen har gjort detsamma?
Användarvisningsbild
av hållundan
mattish skrev:Är det inställt att dom ska fällas in i menyn då ? Farsan har valt att ha det urbockat nu på vintern, kanske säljarna/leveranspersonalen har gjort detsamma?
Jo, den var inställd på det. Fick bocka i och bocka ur några andra options några gånger för att vissa grejer skulle funka, men speglarna ville inte.

Men som sagt, det berodde säkerligen på att man fällt in dem med handkraft och på så vis hade de inte rätt läge mot ställmotorn, vilket löstes genom att fälla in dem genom knapptryckning på switchpacken i dörrpanelen. Nu funkar automatiken vid låsning. Så, ingen ko på isen.
Användarvisningsbild
av Robbi
Hållundan: Vad blev spec på din bil? Motor, utrusning, färg etc? Kan man tänka sig en bild också? Vi är ju inte många med XC70 sport edition. Håller med om att den har mycket trevliga vägenskaper, blev perfekt med sportchassit på en annars ganska svampig bil. Jag har kört min sen oktober och varje gång jag kör iväg kommer tanken "fan va skön att köra".
Användarvisningsbild
av hållundan
Robbi skrev:Hållundan: Vad blev spec på din bil? Motor, utrusning, färg etc? Kan man tänka sig en bild också? Vi är ju inte många med XC70 sport edition. Håller med om att den har mycket trevliga vägenskaper, blev perfekt med sportchassit på en annars ganska svampig bil. Jag har kört min sen oktober och varje gång jag kör iväg kommer tanken "fan va skön att köra". Bild
Det blev en D4 FWD VEA manuell.
Ice white.
Freja black 18"
Momentum BEII (Sport, då, med driver support, BLIS etc.)
Fast drag
Sensorer fram
Lastrumsmatta formgjuten plast
Tonade rutor
Borttagning av emblem baklucka
Vinterhjul på Cecino 16" med Conti dubbat

Väldigt trevlig vagn som sagt. Inte alls lika brötig, stötig och burkig som min förra my12 V60 R-Design.

Bytte skylthållare fram och bak igår och ska slänga på led till skylten bak. Kör på Hovas färdiga moduler. Nåt mer tänker jag inte göra då det är förmånsbil. Ska försöka mig på att slänga in en bild senare.

Har btw bett moderatorerna att öka på denna tråds topic till XC70/V70 Sport Edition my15, så vi kan hålla oss till en tråd. :)

Det fixar vi! /Tomas88

Edit: Ska byta bild.
Senast redigerad av 1 hållundan, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Robbi
Kul, jag har samma motor, fwd, caspian blue lite annat spec. Automat. Du kommer få trevliga siffror ang bränslet. Min ligger på 0.62 blandat och 0.52 landsväg. Det märks efter ca 300 mil.
Användarvisningsbild
av hållundan
Eftersom jag inte orkar skriva i femton trådar nu då (vilket kanske vore mer korrekt gällande respektive topic) får det bli att bubbla vidare i denna tråd. :)

Fredagens får årstiden urgöteborgska snöblandat regn, eller kanske mer regnblandad snö?, gjorde att BLIS'en levde rövare. Eller, det kanske är standard att det ska blinga/blinka så fort det är lite vatten/snö/fukt/regn på linsen? Jag har aldrig haft BLIS innan (inser att jag inte haft någon direkt nytta av det heller, såhär efter 6 dagars användade) så det kanske som sagt är standard att den lever rövare allt som ofast?

Edit: Radar-BLIS kanske funkar bra mycket bättre på de nyare vagnarna, så man förstår ju varför man bytt koncept.

Vidare, som jag bubblade om i en annan tråd. Bytte mina skyltljus till Hovas kompletta moduler. Lyser ju fint, men rätt rackig kvalitet ändå. Trots priset. Hoppas att de håller.
Användarvisningsbild
av Robbi
Upplevde samma sak på hyrbilen som hade driver support paketet, något jag inte har. Jag fick stänga av ljud på plinget för blis bara blinkade mest hela tiden. Adaptive farthållare var trevligt dock och den kände jag att jag borde pungat ut kosing för. Men det var den enda funktionen i plingplongpaketet jag tyckte var något att ha.
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 21

Johan! Verkar lovande. Är det i samband med[…]

Ja det skulle ge klara indikationer på r&aum[…]

Volvo car UX

Någon mer som ännu inte fått 4.2.[…]

Relä bränslepump