Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Peppe79a
Hej, skall köpa mig en andra bil som jag kommer pendla med till jobbet och har hittat ett par billiga t5:or.

Den ena har 30k mil på mätaren och få ägare. Varav den näst sista hade bilen i 6 år. Skall få uppgifter om servicehistorik imorgon och även en provkörning.

Den andra har färre mil (23k) men herrejösses många ägare. 18 närmare bestämt. 9 privata och resten bilhandlare. Och 6 byten sista 17 månaderna. Men har en full servicebok.

Vad skall man värdera högst tro?
Tror inte jag skall få en ny bil nu, är inte så mycket pengar det handlar om.

Tack på förhand av en förhoppningsvis återfallande volvo ägare! :)
av Peppe79a
Kan passa på att fråga om vad jag skall kolla för något vid köp på denna modellen med. Var spjällhuset uppgraderat från och med -03?
av Lajning
6 nya ägare som köpt en motorstark T5a att köra rally med jämfört med 2 ägare som kört bilen under längre tid. Om det mesta andra är jämförbart så är mitt val ganska enkelt.

Vid 30k mil borde bromsar ha bytts för andra gången i bilens liv. Kamremmen borde nog ha bytts en andra gång också. Är det en manuell så är nästa stora byte antagligen kopplingen, om den inte redan har blivit bytt.

Mer info om bilarna vore ju trevligt, blocket-länk?
av Peppe79a
Tack för svar.
Här är länken till den som gått 23k med massa ägare. Har carfax kollat den och det är 9 privata ägare:Jag vill tipsa om en annons på Blocket: Volvo S60 T5 http://www.blocket.se/vi/58680447.htm

Och här till långmilare med 5 ägare. Varav den sista haft den i ett år och föregående i 6 år:Jag vill tipsa om en annons på Blocket: S60 t5 http://www.blocket.se/vi/58590884.htm
Användarvisningsbild
av loci
Jag har en sådan fast en -02a ,och är det samma intervall för kamremsbyte så lär nästa vara vid 32000 mil eller 10 år .
Jag är den 8:e ägaren och den tredje privatägaren.
Det jag fått byta på min är kondernsorn (till AC: n ) ,skivorna fram och handbromsbackarna, annars har det inte varit några problem för mig i alla fall.

Till TS,vad läser du av bilen med för l&[…]

Har du kollat att det inte är blött unde[…]

@kievY , Vankas plusgrader här i veckan :-)[…]

Skojsigt Några tillbehör som skall p&a[…]