Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av zajcun
Tja. Denna grej befinner sig på båda sidor i bagageutrymmet. Vad är detta? Ska det vara "urkoplad"?
uploadfromtaptalk1424205960908.jpg
uploadfromtaptalk1424205960908.jpg (1.47 MiB) Visad 655 gånger
Sen när jag lastade av sommardäck så märkte jag att jag har rullnät men 7nget i taket för att fästa?! Bild
Bild 1 är anslutningen till antennen har jag för mig.
Fungerar din radio? Den bör ju vara ansluten för att fungera?

Bild 2 är mycket riktigt ett lastnät och det kan du dra ut så har du med metalstav som du fäster på höger och
vänster sida i bilen, det sitter fästen ovanför bakdörrarna samt vid baksätets ryggstöd där du kan haka i stavens ändar.
Det är 2 fästen på var sida beroende på om du har sätet nerfält eller uppfält när du använder lastnätet.
Du kan faktiskt se det högra främre fästet på din bild, i samband med handtaget ovanför dörren.
Senast redigerad av 2 Wolfyswe, redigerad totalt 0 gång.
av zajcun
Severin skrev:Ang nätet, om det är som på gamla v70 har du en utdragbar stång i nätet som fästs i vardera sida i närheten av taket
Ok tack ska kolla upp det :) nu kvarstår frågan om första bilden. Observera att biöden är roterad 90 grader
Som sagt, jag har förr trott att det är en del av larmet, dvs glaskross.
Men jag har läst här på forumet att det är antennen för radion.
I fenan på taket sittet bara GPS:en om du har navi i bilen, annars är fenan tom inuti.
Förresten, ser att din metalstav är ihopfälld på bilden, du kan se den platta änden sticka fram där sätet delas.
Dvs den sitter endast på högra sidan av sätet.
För att använda lastnätet behöver du dra ut metalstaven till sin fulla längd och "fästa" den i sätets lilla vänstra del
i "plastfållen" innan du försöker fästa det i taket.
Om inte instruktionsbok fanns med vid köpet finns det online, http://esd.volvocars.com/site/owners-in ... p10989.pdf
Tror det var med på sid. 208

Ibland om man ska montera något kan man ta hjälp av: http://accessories.volvocars.com/sv-se välj din bil sedan monteringsanvisning.

Som här: (kopiera in länken i din webläsare) http://accessories.volvocars.com/sv-se/ ... 8-)%202012
zajcun skrev:Tja. Denna grej befinner sig på båda sidor i bagageutrymmet. Vad är detta? Ska det vara "urkoplad"?
Har också hört att det kan vara till larmet/trygghetsbelysningen, sitter väl någon antenn på sidorutorna som gör att fjärrkontrollen ska få bra räckvidd...och det har den har jag märkt. Den ska hursomhelst vara inkopplad.
av zajcun
Har testat att koppla de o när jag startade motorn så kände jag lukt av bränd plast inne i kupen dock så är inte jag säker om det var pga det. Får testa igen eftersom jag kopplade ur igen.

Tydligen så är det en herrgårdsvagn som ska ha el baklucka men den verkar inte fungera. Kan det vara så att är urkopplad på nåt sätt?
V70 D3 2012, P241300

Upp ⬆️⬆️

Elpriset

Räkningen kom igår. 5145 kr för 1[…]

Några felkoder???

Jag antar att det är laddtrycksgivaren du men[…]