Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av greeeken
Cimmen skrev:
Loner skrev:Cimmen blir det nån version 2.1 med snyggare håltagning?

/L
Jodå det är ¨på gång men tanten envisas ju att ha bilen hela tiden... :lol: Nästa vecka är jag ledig så då ska jag hinna med.
Hur gick de blev de klart?
Användarvisningsbild
av Cimmen
greeeken skrev:
Cimmen skrev:
Loner skrev:Cimmen blir det nån version 2.1 med snyggare håltagning?

/L
Jodå det är ¨på gång men tanten envisas ju att ha bilen hela tiden... :lol: Nästa vecka är jag ledig så då ska jag hinna med.
Hur gick de blev de klart?
Nu är jag ledig en (1) hel vecka så jag ska nog hinna med det denna veckan!
av volvotomas
Loner skrev:Precis, köp ett nytt larmdiodhus om du vill kopiera min lösning med blå lins.
andra har bara tagit bort den röda linsen och har dioden stickandes upp, ser lite B ut tycker jag,

/L
Var köpte du linsen till larmdioden.
Användarvisningsbild
av Funk
Ett litet tips, skrubba 10mm dioden matt med lite stålull så sprider den ljuset mycket jämnare i stället för att rikta ljuskäglan rakt upp. Det blir även lättare att se dioden blinka i dagsljus.

/Thomas
Får fråga er som vet lite hur de ser ut då jag har symptomet att kontakt / kablar som går från larmdioden in i bilen inte är synliga.... Tror ni det är möjligt att få upp dem igen? Vettefan hur de är tänkt om jag ska vara ärlig, luftventilationen går ju i vägen om man öppnar högtalarlocket osv?... vill helst undvika att demontera ratt å riva hela brädan :/

ok, intressant! Vad det går att krångl[…]

Hmm intressant om ni lyckas med programmeringen..[…]

Volvo appen

Helt klart är vi några som haft bekymme[…]

V-parts.se eller din lokala volvohandlare.