Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av scouhound
Som så många andra har jag strålkastarglas som blivit mjölkiga å ser riktigt dassiga ut. Har försökt slipa men det blev bara en tillfällig lösning å jag orkar inte göra det varje år. Hittade strålkastarglas på skruvat som enligt kundeservice skall funka även på xenon. Någon som har erfarenhet med dessa? Hur bökigt e d å byta?
http://www.skruvat.se/Lyktglas-stralkas ... 89057.aspx

vh / Peter
av scouhound
Håller med men klickar man på länken till vilka modeller den ska passa till så står det ju till 2007 men d e svårt å veta om man kan lita på det. Spännande om nån hade provat å montera... finns ju säkert en hel hög användare som har samma problem med dassiga strålkastarglas som jag...
av scouhound
Går ut ifrån att allt är plast. Mina e plast å de i länken är väl plast... inte många bilar som kör glas idag väl!? Ordet är väl dock strålkastarglas å inte strålkastarplast :-) men jag antar att ditt inlägg inte bara va för att märka ord...
Användarvisningsbild
av Mattias_F
Jag körde in till Ditec och fick en Dr. Headlight behandling som blev förvånadsvärt bra.
Visst kan man ana att det ursprungliga är kvar i yttersta kanten, men detta då operationen utfördes utan att strålkastarna demonterades från bilen. Original Valeo husen går på 10 kakor stycket och det var lite väl bra på en tio år gammal kärra :-)
av scouhound
Mattias_F skrev:Jag körde in till Ditec och fick en Dr. Headlight behandling som blev förvånadsvärt bra.
Visst kan man ana att det ursprungliga är kvar i yttersta kanten, men detta då operationen utfördes utan att strålkastarna demonterades från bilen. Original Valeo husen går på 10 kakor stycket och det var lite väl bra på en tio år gammal kärra :-)
Har oxå behandlat mina med slipmedel på samma sätt. Blev förvånansvärt bra, men nu efter ett drygt år av salt och sol så ser dom lika trista ut igen tyvärr.

Ingen som vet om glasen från skruvat passar??
Användarvisningsbild
av Perc
scouhound skrev:Går ut ifrån att allt är plast. Mina e plast å de i länken är väl plast... inte många bilar som kör glas idag väl!? Ordet är väl dock strålkastarglas å inte strålkastarplast :-) men jag antar att ditt inlägg inte bara va för att märka ord...
Volvo var sena med att övergå till moderna plaststrålkastare i klar"glas". Det skedde på V70 i och med ansiktslyftningen inför modellår 2005.

2000 till 2004 har gammaldags räfflade glasstrålkastare. Är det xenon är det klarglas, men likväl glas.
av scouhound
Perc skrev:
scouhound skrev:Går ut ifrån att allt är plast. Mina e plast å de i länken är väl plast... inte många bilar som kör glas idag väl!? Ordet är väl dock strålkastarglas å inte strålkastarplast :-) men jag antar att ditt inlägg inte bara va för att märka ord...
Volvo var sena med att övergå till moderna plaststrålkastare i klar"glas". Det skedde på V70 i och med ansiktslyftningen inför modellår 2005.

2000 till 2004 har gammaldags räfflade glasstrålkastare. Är det xenon är det klarglas, men likväl glas.
Så du säger att mina xenon från 2005 är glas eller plast? Det är iaf "klar"-"glas" så då lutar det åt att de där glasen på skruvat som kan se en smula räfflade ut inte funkar!?

Till TS,vad läser du av bilen med för l&[…]

Har du kollat att det inte är blött unde[…]

@kievY , Vankas plusgrader här i veckan :-)[…]

Skojsigt Några tillbehör som skall p&a[…]