Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Bengt500
Det verkar som om motorn i backluckan har pajat på min V70-02 så nu går det inte att öppna den!
Finns det något knep att öppna den manuellt eller hur tar man bort klädseln från bakluckan för att komma åt motorn?
Någon som vet?
/Desperat
av Bengt500
Tack för länken, men jag har inte hitta något sätt att lätta på panel utan att göra åverkan! ( bryta sönder den)
Har sökt på internet utan att hitta något tips[/quote]
Användarvisningsbild
av #27
De är "bara" att försöka lätta lite på panelen vid bakrutetorkaren och försöka att få ner en hand och trycka på öppnar "knappen" sitter till vänster inifrån skuffen sett...

Men du kan inte få bort hela panelen utan att förstöra så du får böja ut den lite...
av Bengt500
Hej,
Lyckades bända ut den en bit som du sa, fick ned handen så långt att jag kunde känna att öppnaren samt den stång som går nedåt rör på sig när någon trycker in knappen utifrån, men det räcker inte för att öppna luckan så måste jag förmodligen hela vägen ned och hitta någonting annat att "peta på" Då jag inte får ner armen djupare än så går det att beskriva något vertyg typ krok som jag skulle kunna tillverka och använda mig av?
av mangan68
Hej,
Jag har precis samma problem. Jag var nere och grottade med handen en gång och lyckades få upp den. När Jag skulle ner andra gången gick det inte. Jag har krast ingen anning vad Jag drog och slet i först gången.

Skall försöka fixa det i helgen. Det kan tydligen vara lite smörjning av några grejer enligt andra trådar Jag har sett.

Mangan

Plockat av och smörjt dragkroken och så[…]

Byta fjädersäte på en V70 -06

Så länge dem sitter 180 grader frå[…]

Det var väl givet, de behöver ju miljard[…]

Vet ej men kan du inte ställa max belysning m[…]