Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av SRDL
SurfarHy skrev:
SRDL skrev:Hej, beställde en XC60 D5 AWD 16/1 och har 3860 bilar före. Planerad vecka 14
Får man fråga vilka tillval du gjorde? Färg?

Jag tog ocean race blå, tonade och laminerade rutor, backkamera och uppvärmda spolarmunstycken utöver lite annat standardtjafs. D4 awd med automat.

Undrar vad som krånglar när andra som beställt andra XC60-varianter tydligen får leveransdatum.

XC60 D5 AWD automat Summum PRO

Färg vit
Övrigt barnlås, tonade rutor, mörkgrå tak.

Tycker att det borde gå fortare för min bil eftersom att jag inte har lagt till mycket "Lull-lull"

Idag har det inte hänt något alls vad gäller köplats. Ligger stadigt på plats 3860

Hur ser det ut för er andra?
av mrtdi
Idag har det inte hänt någonting med köplatsen.Har varit plats 2892 sen i fredags.
Beställde XC60 D5 Black-r 8/1 och har beräknad leverans vecka 12.
av SurfarHy
Grymt irriterande att man inte får några besked. Försökte kontakta säljaren i förra veckan, men han har inte svarat på mitt mail.
av christianholmberg
vildevalle skrev:Hej.
Beställde en XC60 D4 AWD Ocean Race i slutet Januari.... Har fått leveransvecka 15.

Ser du det när du är inloggad på "min volvo" eller fick du det från försäljaren? V15 låter ju positivt, hörde kanske april/maj
av SurfarHy
vildevalle skrev:Den infon finns på min Volvo.... 4309 bilar i kö innan prod. start.... Beräknad leverans vecka 15....
Bara att gratulera till din kommande leverans. Men för att citera Pippi, "Det är orättvist! Jag vill också ha jullov (min XC60)!!"...
Användarvisningsbild
av EjS
Petzzon skrev:Idag så blev det beställning på en ny XC60 Ocean race D4 AWD.
Sen min fru fick klart att även hon får förmånsbil på sitt jobb har vi velat fram och åter vad vi skall välja. Det lutade ganska länge åt att ta en Tiguan då denna har en bättre dragvikt och på så sätt skulle varit ett bättre val för att dra vår husvagn. Men till slut tog förnuftet överhand och det blev en Volvo, sämre dragbil på pappret men garanterat bättre i verkligheten, det blir väl till att hoppas att man inte åker in på vägning av ekipaget. Så nu återstår utmaningen att avyttra vår endast 1 år gamla XC60, kan bli en intressant uppgift.

Bilen blev såhär:

XC60 D4 AWD Business Edition Pro
Ocean Race
Automat
Blåmetallic
Mörkgrå klädsel/Mörkgrått innertak.
Driver support
Klimatpkt VOC
Lastpaket
Delbart drag
Avior 20 tum
Backkamera
Keyless
Aut. avbländbar innerspegel
El barn säkerhets lås
Vinterdäck Mantus 18 tum
Jag har dragit en ny Kabe Royal på 1800 kg med xc60 d5.

Det var helt kanon. Fjedringen är relativt styv och det funkar fint med 75-100 kg's tryck på kroken och last i bagaget utan att bilen hänger.

Bussningar och länkarmar i bakvagnen är rimligt styva så det ger bra stabilitet. Jag vet inte hur det är med nya aut lådan men den gamla låda är bra på att anpassa sig tungt släp.

Det blir kanon med xc60 som dragbil.

98oktan

Instabil styrning (XC70 -16)

Som allerede nevnt: Främre länkarms buss[…]

Motorproblem

Hej, Jag har fått ett problem med min V70-09[…]

D4 VEA dricker olja

Nu är allt klart för att lyfta i motorn […]