Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Ni som beställt XC90 alt provsuttit olika stolar. Vilken typ av stol har ni valt/föredrar ni?

Komfortstol i nappa eller sportstol i nappa?
av xc2015
Undrar också om stolarna - alla testerna som släpptes i torsdags skriver om väldigt bra sittkomfort men det står inte vilka stolar de testat.
Tycker sport ser lite väl tajta. Har hittills valt komfort med sidostöd
av Amli
Jag vet då ingen bil där sportstolarna är skönare än komfortstolarna så utan att ha suttit i någon av dem skulle jag sätta mina pengar på att komfortstolarna är de bättre för biltypen.
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Helt klart komfortstolarna. :-)-) De nya R-design stolarna i 60-serien är lätt Volvos obekvämaste stolar inte mycket att hurra för. Inget man vill åka långfärd med..
Användarvisningsbild
av V9097
Jag tror det har mycket med kroppshydda att göra. Mina axlar sitter ganska tätt ihop och ryggtavlan är inte så stor, och jag sitter fantastiskt skönt i sportstolarna i 60-serien :-)-)
av Amli
Jag håller med V9097. Jag tycker t ex att stolarna i V70/XC70 är Volvos sämsta. Helt platta, för kort lårstöd och med elstolar sitter jag alldeles för högt. Är man däremot lite kortare och kraftigare än jag t ex kan jag förstå att man tycker precis tvärtom.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Jag tycker stolarna i min MY15 XC60 Black-R är helt underbara och dom absolut skönaste stolarna från Volvo. :)

Jag valde först sportstolar i nappa till XC90in men ändrade till komfortstolar istället. Eftersom det är utdragbart lårstöd på dom också plus eljusterbart sidostöd så känns det som ett bra val.
av Amli
XC90_Executive skrev:Jag tycker stolarna i min MY15 XC60 Black-R är helt underbara och dom absolut skönaste stolarna från Volvo. :)
Jag håller med. Dom är riktigt sköna!! Volvo kan det där med att göra sköna stolar.
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Dom ser grymt sköna ut, och verkar lagom skålade. :)
Solenoid b4b

Glapp kan vara så enkelt som en dålig […]

XC60 T8 Polestar Engineered MY21 och nyare har en […]

Kod: ECM-720A Definition: Startspärrkommunika[…]

Är det någon som har monterat nyare bak[…]