- mån 16 feb 2015, 11:08
IMG_20140713_052049.jpg (1.51 MiB) Visad 621 gånger
Jag kör merparten av mina mil i gbg, bara rödljus och rondeller till/från jobbet och förskola.
Dagen startar med värmare på 40min , 2km biltur till förskola med kottarna, sedan 2km hem. sedan på EM så startar jag värmaren igen om jag ser att det är frost/snö på bilen för att sedan åka ca 10km, med 7 rödljus, massa rondeller . På natten ingen värmare om inte bilen stått ute då jag ska hem samma sträcka, fast nu utan köer och kan hålla jämnare fart utan att stanna i alla rödljus.
Vid uppmätning vid pump, 0.85l/m . Det tycker inte jag är dåligt med tanke på hur jag kör, har inte riktigt lärt mig köra eco :=)
Landsväg, kör sällan över 120, mestadels 110, så brukar det sluta vid 0.64 ca.
Bifogar bild på förbrukning under 10 mil. 0.5l/mil, medel va 0.59l/mil
Dagen startar med värmare på 40min , 2km biltur till förskola med kottarna, sedan 2km hem. sedan på EM så startar jag värmaren igen om jag ser att det är frost/snö på bilen för att sedan åka ca 10km, med 7 rödljus, massa rondeller . På natten ingen värmare om inte bilen stått ute då jag ska hem samma sträcka, fast nu utan köer och kan hålla jämnare fart utan att stanna i alla rödljus.
Vid uppmätning vid pump, 0.85l/m . Det tycker inte jag är dåligt med tanke på hur jag kör, har inte riktigt lärt mig köra eco :=)
Landsväg, kör sällan över 120, mestadels 110, så brukar det sluta vid 0.64 ca.
Bifogar bild på förbrukning under 10 mil. 0.5l/mil, medel va 0.59l/mil
Bilagor
XC70II -14 D4 AWD Summum
- By Okalettos