Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av SiZo
Har sett på flera bilar att man tagit bort volvo logan på grillen.
Någon som kan ge mig en enkel beskrivning hur jag kan få loss grillen eller ännu bättre någon som har försökt o lyckats?

MVH
Alex
Användarvisningsbild
av Ramon
Kika på följande sida:
http://www.volvo940turbo.dk/

Där beskrivs hur man byter emblem på en 940 till en nyare, således står det hur man tar bort emblemet. Det är likadant tillvägagångssätt för S60. Det är inte så svårt, man kan pilla bort den försiktigt med en liten skruvmejsel eller liknande. Fast förresten, vill du bara få bort själva emblemet eller även de diagonala "listerna" ? Allra snyggast blir det hur som helst ifall du köper en färdig sportgrill... För ifall du även tänkt ta bort diagonalerna, så kommer det ju synas en platt yta där de suttit...
av SiZo
Ramon skrev:Kika på följande sida:
http://www.volvo940turbo.dk/

Där beskrivs hur man byter emblem på en 940 till en nyare, således står det hur man tar bort emblemet. Det är likadant tillvägagångssätt för S60. Det är inte så svårt, man kan pilla bort den försiktigt med en liten skruvmejsel eller liknande. Fast förresten, vill du bara få bort själva emblemet eller även de diagonala "listerna" ? Allra snyggast blir det hur som helst ifall du köper en färdig sportgrill... För ifall du även tänkt ta bort diagonalerna, så kommer det ju synas en platt yta där de suttit...
Mmm det e sant, sport grill är ju det finaste, men börsen tilllåter inte det just nu -(... Men det är som du säger jag vill dessutom ta bort det diagonala...

Tack för länken,,,
Användarvisningsbild
av greeeken
sätt på ett nätgaller då
av SiZo
greeeken skrev:sätt på ett nätgaller då
Hur menar du? har du bilder,,,
Visa din semesterbil(d)

Mycket trevligt! Själv jobbar jag en vecka ti[…]

LED - bländande halvljus

Nu är detta en sajt som vissa inte uppskattar[…]

Fråga när mer hur många lektion[…]