Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av JonnyRocker
Jag undrar om någon i sin bil med Sensus Connect har tillgång till en app för Connected Service Booking? När jag läser olika artiklar/pressmeddelanden från inledningen av 2014 (t.ex. http://www.volvocars.com/se/top/about/n ... itemid=498) så får jag intrycket att detta skulle komma med Sensus-uppdateringen som ursprungligen var planerad till v. 20 2014. Men när jag läser på en annan av Volvos sidor avsedd för ändamålet...

http://www.volvocars.com/se/sales-servi ... oking.aspx

...så står det att systemet fungerar till "Volvo modellår 2015 eller senare utrustade med Sensus Connect.". Jag har en XC60 MY14 som har uppdaterad Sensus Connect men jag har inte sett röken av någon app eller liknande för Connected Service Booking. Har någon annan tillgång till en sådan app och i så fall, vilken modellår har ni på er bil?
av JonnyRocker
Märkligt. Jag var just ute i bilen och kollade upp detta. Min XC60 MY14 har mjukvaruuppdaterat Sensus vid två tillfällen - för att få appar i juni 2014 och vid service i januari 2015. Jag har inte valet "Tillåt notiser" under "MY CAR" - "Service och reparation". Det enda jag har under denna meny är "Kvar till service" och sedan "Uppdatera" som alltid är utgråad och därmed 'ovalbar'. Suck.
av JonnyRocker
Jepp. Förutsättningarna är uppfyllda. Jag har VOC med aktivt, fungerande, P-SIM-kort. Jag har däremot inte tillgång till något menyval "Tillåt notiser" under MY CAR - Service och reparation.
Användarvisningsbild
av mange69
...och bilen är uppgraderad till SC 2015? Är din bil tillverkad efter w46 2014?
av JonnyRocker
Bilen borde vara uppgraderad till SC 2015; jag har gjort mjukvaruuppdateringar såväl 2014 som nu 2015. Jag har numera appar som Rdio, Storytel, Stitcher och RadioPlay vilket jag inte hade vid leverans. Nej, bilen är tillverkad omkring w20 2014. I ett tidigare inlägg från Patnil68/Patric i denna tråd framgår att hans bil är tillverkad före min, ändå så har han tillgång till tjänsten Boka service och reparation.

Finns ingen vettig anledning att tanka E5 / 98 f&o[…]

Instabil styrning (XC70 -16)

Som allerede nevnt: Främre länkarms buss[…]

D4 VEA dricker olja

Nu är allt klart för att lyfta i motorn […]

Mätte upp tempgivarna, bilen stått ute […]