Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av PaNi
Som reglerna ser ut i Sverige måste man köra upp i en manuell bil om man vill ha ett B-körkort utan restriktioner. Och det vill man, eftersom utbudet av begagnade bilar till en 18-åring annars bilr alltför begränsat. Och för att köra upp med manuell låda behöver man öva med manuell låda.

Däremot funderar jag på om det kanske är för stor uppoffring för mig att köra manuellt på grund av detta. Kanske bättre att ha en separat övningskörningsbil. Bra idé!
Användarvisningsbild
av PaNi
hakank skrev:Visste väl att det fanns resurser :-)
Nja. Att jag byter bil vartannat år beror (tyvärr) inte på att jag är ekonomiskt oberoende utan på att tjänstebilsavtalet "tvingar" mig att byta efter 24 månader. Och med "separat övningskörningsbil" menade jag inte att jag skulle springa iväg och köpa en till. Vi en andrabil med manuell låda (VW Polo), det kanske är bättre att hålla liv i den tills körkorten är säkrade.
PaNi skrev:Nu verkar det klarlagt att åtminstone XC60 kommer att erbjudas med 5 cylindrar, AWD och manuell låda. Tjoho!
Tjoho? Snarare jaha.

Bensinmotor, AWD och manuell växellåda är och förblir tydligen ointressant för Volvo.
Bakre ljuddämpare hål

Hej. Jag upptäckte kondens på marken o[…]

Har sedan flera år haft keramiska bromsbel&a[…]

Instabil styrning (XC70 -16)

Jag upplevde ett "slingrande" beteende v[…]

Angående 0W-20 olja mot 0W/5W-30/40 olja. […]