Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av zajcun
Tjena! Efter mycket läsning och beräkningar så ska jag köpa en v70 från 2012 1.6 drive som gått mellan 6-12 tusen mil beroende på hur serviceboken ser ut.
Problemet är att så fort jag hittar någon bil på blocket och kollar upp bilfirman så är det 80% negativa omdömme.. på varenda en bilfirma. Samt att endast 1 av 10 är besiktad.. alla andra har körförbud...

Men men ska ändå åka och kolla upp bilarna och behöver råd om det finns något speciellt jag ska kolla upp? På bilarna/bilfirmor.
Varför är det så mycket negativa omdöme oå bilfirmor? Stora som små... ska jag skita i alla bilfirmor och endast köpa bil från bilia? (Bilia har också negativa omdöme)
Bor i Stockholm
Användarvisningsbild
av TommyP86
Större auktoriserade = folk tror dom köper nya bilar fast det är beg. Små firmor = en del är mindre seriösa.
Sen får du ta med i beräkningarna att hälsan tiger, dvs de som är nöjda hör du inte något från.
av zajcun
Ok ringde UM och frågade om besiktning på de volvo v70 som de hade inne o sa att på transportstyrelsen står det att de har förförbud pga ingen besiktning. Får svar: vi fixar besuktning när du köper bilen! Då frågar jag mem vadå ska jag köpa en bil utan att provköra den? Hans svar var ja, jöp bilen så fixar vi besiktning... då sa jag att det är ju sjukt att köpa en obesiktad bil och utan att provköra den varpå svarar han att jag kan provköra en v70 som är besiktad hos annan bilfirma o sen komma tillbaka o köpa från de..... IDIOTER!

Får leta efter vidare.. blir inget hos UM ... och jag som trodde att större bilfurmor är seriösa...
av Droopy
De flesta MY12 är ju har ju inte passerat besikningsperioden ännu så det borde ju inet vara något större problem att hitta en bessad MY12 i detta avlånga land.

Och alla ÅF har missnöjda kunder, de nöjda hör du aldrig ifrån. Och de bra bilarna hittar du inet hos någon bilnasare, de säljs privat som regel. Hos åf hittar du 99% tjänstebilar som är som de är oftast. Jag letade själv i nästan ett år, sedan for jag och köpte en ny.

Tro nu inte att allt är frid och fröjd bara för det, jag har klippkort på verkstaden, den enda fördelen är väl att det inet kostat mig 50k att repa bilen.

Dessutom kan du iaf provköra hos bilhandlare, de har egna skyltar de hänger på.
Senast redigerad av 2 Droopy, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av SvenB
zajcun skrev:Ok ringde UM och frågade om besiktning på de volvo v70 som de hade inne o sa att på transportstyrelsen står det att de har förförbud pga ingen besiktning. Får svar: vi fixar besuktning när du köper bilen! Då frågar jag mem vadå ska jag köpa en bil utan att provköra den? Hans svar var ja, jöp bilen så fixar vi besiktning... då sa jag att det är ju sjukt att köpa en obesiktad bil och utan att provköra den varpå svarar han att jag kan provköra en v70 som är besiktad hos annan bilfirma o sen komma tillbaka o köpa från de..... IDIOTER!

Får leta efter vidare.. blir inget hos UM ... och jag som trodde att större bilfurmor är seriösa...
Han skämtar med dig, hoppas jag du förstår. :D Bilfirmor har ju grönskyltar som de hänger på vid provkörning. De besiktigar inte bilar de har i lager, förrän de är sålda. Köpare vill ju gärna ha nybesiktigade bilar. :|
av zajcun
Vadå skojjar.. det lät inte som skämt.
Och varför ska man köpa en bil utan besiktning? Tänk om det behövs reparation av bilen o så står jag där 150 tusen mindre i fuckan o ingen bil...
Användarvisningsbild
av joel80
Köper du av seriös MRF-ansluten handlare följer dom ARN och konsumentköplagen. Uppstår ett fel inom 6 månader som inte är ditt fel räknas det som ursprungsfel o ska fixas av säljaren kostnadsfritt. Provköra gör man som sagt med grön skylt.. Där måste han drivit lite med dig.. Märkligt beteende med tanke på att var en potentiell kund.

måste kolla oem settings idag...ser på[…]

V70 D3 2012, P241300

Upp ⬆️⬆️

Volvo s80 99' svarar ej på gas

Ja nu har jag testat o byta till ett annat gasspj&[…]

Elpriset

Räkningen kom igår. 5145 kr för 1[…]