Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

Jag ser att de missat serviceindikatorn, precis som på märkesverkstaden, då är allt i sin ordning. :-)
MartinS: Det har de inte, den är nollad som den ska.

Mwi: Att betala 1700:- för ingenting känns inte särskilt smart. Har sålt tillräckligt med bilar i mina dagar för att veta att man inte får något extra betalt vid försäljning för att det är märkesverkstad. Det har inte varit någon skillnad alls.
Jag försökte bara skoja till det lite, känns dock som det konstigt nog är en vanlig miss, oavsett verkstad,
Lövet skrev:Mwi: Att betala 1700:- för ingenting känns inte särskilt smart. Har sålt tillräckligt med bilar i mina dagar för att veta att man inte får något extra betalt vid försäljning för att det är märkesverkstad. Det har inte varit någon skillnad alls.
Ja det har du säkert rätt i men jag är originalfanaktiker, köper exempelvis bara original torkarblad, köpte original textilmattor och så vidare, troligt inte det ekonomiskt bästa men en skön känsla att veta, allt är original. Så för mig går en bil bort utan originalstämplar i serviceboken, alla är vi olika :lol:
Själv undviker jag aukt efter flera dåliga erfarenheter. Känns inte värt merkostnaden. Dels har det varit otrevligt bemötande från kundmottagare (Bilia Alvik) men också dåligt gjorda servicar. Framförallt Upplands Motor som omöjligen kan ha kollat bromsbeläggen på min V60 T3 eftersom det var stål mot stål bara 3 veckor senare. Efter den typen av slarvjobb har aukt. inget mervärde för mig och då ser jag ingen poäng att betala en massa extra för det. Tvärtom.
1. Rabatter eller erbjudanden. Det är priset i kronor på sista raden som gäller.
2. Oavsett vilken auktoriserad verkstad eller så kallad märkesverkstad du väljer är det en fråga om personlig kemi.
Får du ej förtroende byt!
Eller som jag med flera, gör det själv om du inte litar på någon.
Jag gör det själv på vissa bilar men i detta fall finns gällande maskinskada kvar som jag gärna behåller.
Ökad komfort med 17”

@Dejan195 235/55R18 kanske kunde vara nå[…]

Sportkatt, motorlampa lyser?

Köpte en sportkatt på vparts, då […]

Oftast i fulla rattslag börjar abs/antispin l[…]

Skumt fel b230ft

Du får nog börja leta stort läckag[…]