- fre 13 feb 2015, 09:40
När jag sålde min T6a flög köparen ner från Stockholm till Malmö. ;)
Moderator: Moderatorer
the_dolph skrev:Hej! Har funderingar på om jag ska köpa en V70 t6 eller inte. Har tittat på modellerna 08-09. Någon som har en sån eller har testat. Har sökt runt lite överallt med hittar inte mycket bland feedback eller tester på denna bil. Finns gått om videotester fast på nederländska. Kör Max 1500 mil per år så förbrukningen bryr jag mig inte mycket om. Vill ha en bil som är kul att köra men ändå har bra lastförmåga när det behövs. Har även sneglat på VW passat r36. Kom bära med feedback och tips. Angående t6an så har jag lagt till polestar optimering i beräkningen. Någon som har testat med den mjukvaran och utan.Jag har tidigare köpt den gamla s60 t5 med all utrustning för den tiden och jag kan bara säga - jag köper inte sådana bilar begagnade igen.
Hoppas på många svar :)
Mvh Lars
EjS skrev:Om du går på en t6 - köp låg milare och kör inte för mycket i den om du inte vill ruineras.Varför då? vad går sönder mer på en T6 än en D2 med samma utrustning?
MartinS skrev:Vänta och se :)EjS skrev:Om du går på en t6 - köp låg milare och kör inte för mycket i den om du inte vill ruineras.Varför då? vad går sönder mer på en T6 än en D2 med samma utrustning?
Eller förvisso, AWD'n kan ju kosta på om den ballar ur, men det gäller ju AWD för alla andra motoralternativ också.
/Martin
MartinS skrev:Bilar är alltid en risk för oväntade utgifter/reparationer, men att en T6:a skulle vara mer riskfylld ser jag som helt orimligt. Det är en mainstrem motor i NA, och allt förutom drivlina och motor är i princip identiskt med likannde bilar med tristare motor.Nej det är inte motorn men alla mekaniska saker och auxiliaries på motorn.
Vet vilken givare du menar. Hade upp den för[…]
Vi har en Subaru XV, samma som Outback men kortare[…]