NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Mini_ice
Hej alla.

Tänkte köpa ett komplett paket med volvos orginal subwofer, problemet är att Volvo inte kan garantera att det fungerar i min my 11.

Enligt deras dator så finns det endast mjukvara upp till 07, kan detta stämma? Att iom faceliften så försvann subben??
Någon som har några bra råd och tips??
Användarvisningsbild
av grillchips
Aldrig hört talas om att subben INTE skulle fungera i faceliften. Den fanns mig veterligen visst som tillval där.

Edit:
Den finns till 08, så det vore otroligt konstigt om det inte funkade på en 11.
http://accessories.volvocars.com/sv-se/ ... V50%202008
av Droopy
Fins ingen mjukvara fick jag till svar av ÅF här i stan då jag tänkte köpa till min v70 12a, subben och kablaget kunde jag köpa men jag skulle aldrig få den att fungera iaf då det inte fans någon mjukvara. Men det kanske är annat till V50
Användarvisningsbild
av Mini_ice
Droopy skrev:Fins ingen mjukvara fick jag till svar av ÅF här i stan då jag tänkte köpa till min v70 12a, subben och kablaget kunde jag köpa men jag skulle aldrig få den att fungera iaf då det inte fans någon mjukvara. Men det kanske är annat till V50

Finns det ens subb till V70 08-?
Användarvisningsbild
av Mini_ice
Droopy skrev:Japp, sub fins att köpa lös. Listas som resevdel, har för mig att den kostade nära 9k med kablaget
Så det var man tvungen att ha från fabrik alltså?
av Droopy
Njae, det vet jag inte, du kan ju köpa den på skroten ochså, svaret jag fick att det var inga problem att köpa subben och kablaget men jag skulle aldrig få den att lira då det inte fans någon mjukvara för ändamålet.

Om jag inet mins helt fel så gick det att eftermontera subben fram till MY10 el 11 iaf på V70. Det var väl kanske i samband med sensus som möjligheten till eftermontage försvann.
Senast redigerad av 2 Droopy, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av grillchips
Undra vad tusan det kan vara som skiljer sig på en i övrigt identisk modell...
Trasig taklucka

Du kan ju täta med svart silikon tätning[…]

Volvo 440 Överhettar

..Ny termostat samt fyllt på vatten Hj&a[…]

Algerna har inte kommit till pumpen. De borde fast[…]

Jag fick den tillslut kalibrerad och allt ser ut a[…]