Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Nilsson
Loner skrev:Börjar nästan bli spännande detta..

Problemet du har är ju inget ovanligt... men DDM byte alternativt låskistebyte brukar ju vara åtgärden...

Angående automaten vet jag inte, inte skrivat nått alls med automater...

Måste fundera vafasen du kan prova med nu :(

/L
Kommer testa med annan DDM när tiden tillåter!
Men nu till ett mer brådskande fel! Min CCM är helt död!! Den lyser inte, helt stendöd! Funkade kanon innan jag tog av pluspolen! Kollat alla säkringar 2ggr, hela och fina =( Hur ska jag få igång den??
av Nilsson
Nilsson skrev:
Loner skrev:Börjar nästan bli spännande detta..

Problemet du har är ju inget ovanligt... men DDM byte alternativt låskistebyte brukar ju vara åtgärden...

Angående automaten vet jag inte, inte skrivat nått alls med automater...

Måste fundera vafasen du kan prova med nu :(

/L
Kommer testa med annan DDM när tiden tillåter!
Men nu till ett mer brådskande fel! Min CCM är helt död!! Den lyser inte, helt stendöd! Funkade kanon innan jag tog av pluspolen! Kollat alla säkringar 2ggr, hela och fina =( Hur ska jag få igång den??
Problem solved. Gick över alla jordkablar med fint sandpapper och lite 5-56. När jag satte dom på plats så funkade min CCM igen!

Återkommer mer i tråden när jag testat att köra med annan DDM. Ska köra 5000milaservice på motorn om 10dagar, ska kolla igenom felkoderna då!

Tack för hjälpen!

Precis! Man kan hävda att det är kö[…]

När jag släpper upp bromspedalen knarrar[…]

XC70 2016

Vi har just en XC70 från 2016 på g&ari[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Har man bytt mycket grejer kan det ta en stund i[…]