Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Är inte T6 awd ett alternativ då? Ca 100hk mer än D5 och inte mycket dyrare. Och hela 150tkr billigare än T8 ;)

Det verkar va fina bilar. Återstår att se hur mycket sjukdomar nya XC90 kommer med tiden, både nya motorer & ny kaross. ;) Gamla XC90 verkar ha en hel del problem i de första årgångarna.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Vad har ni andra tagit för stolar? nappa-Komfort eller nappa-sport?

Velar om det ska bli Inscription Upgrade (komfortstolar) eller om det ska bli sportstolarna. Hörde från en som suttit i R-design att stolarna var grymt skålade. Komfortstolarna i sin tur har bättre justeringsmöjlighet i bredd. Sport är fasta.
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Enligt rykten så ska det ju inom några år komma en superlyxig Xc90 med två fåtöljer i baksätet och vara en riktig lyxbil med blänkande detaljer. Den kanske kommer heta executive och om han byter till en sådan så gör han själ för namnet igen. :wink:
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Tror det räcker med denna :wink:

Blev dock väldigt osäker nu för det verkar som leveranstiden blir sinnessjukt lång på T8. Borde ju dock gå att ändra till T6 om det nu stämmer...
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Jag läste någonstans att T8 skulle dom inte börja tillverka förrän i sommar, i provkörningsbilen som motortidningarna testade verkade övergången mellan bensin /el vara ojämn, så dom ska tydligen fila lite till på den drivlinan därav sen produktionsstart.

Citerar lite från en motorjournalist ifrån Spanien.

"T6 överraskar väldigt positivt. Responsen är fantastisk, den reagerar blixtsnabbt vid gaspådrag. Jag hade inte föreställt mig att den skulle vara så kvick i responsen, både stark och snabb. Det tror man inte när man ser den, men den är som en storm! En riktig överraskning, och alla mina kolleger håller med mig."

"D5 är en tråkigare motor. Den är inte svag, men jämfört med T6 har den en helt annan personlighet. Som natt och dag. Förbrukningen är låg, men efter att ha kört T6 som imponerade stor, känns den lite trist. Men D5 har kraft och vridmoment, och beter sig bra."
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 44
Service Peugeot 107 2007

Har idag fått klart att dom verkligen skicka[…]

Byte Xenon V70 -08

Misstänker att det är det man får […]

Nästa elbil från Volvo?