Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mattish
TommyP86 skrev:Privatägda bilar är nog något av det mest överskattade. Ser folk stå och tvätta sina (för gamla för att vara förmåns) bilar med allt från beg svampar till yes, köra runt med lysande motorlampor, fel hjul, däck som rullar åt fel håll och inredningsätande hundar.
Klart det finns fina privata, men förmåns är sällan äldre än 2 år, vissa förstör dom, andra vårdar dom minutiöst eftersom platsen de tillbringar 10-20 000 mil på 2-3 år ska vara ren, fräsch och pålitlig.

Edit: nu har jag också varit o postat sönder TS tråd, ber om ursäkt.

+1 :-)-)
av Lövet
Micce1980 skrev:
Lövet skrev:Det går mycket myter om tjänstebilar. Framför vissa verkar tro att allt är gratis på en tjänstebil. Så funkar det inte längre. Majoriteten av tjänstebilsförarna har ansvar för andrahandsvärdet i varierande grad.
Oh tusan.. Hur skulle det gå till, har aldrig hört talas om det såvida man inte gjort något brottsligt vill säga, och även då har det inte varit helt lätt. Känner många på olika firmor som inte har ett dugg ansvar för bilens andrahandsvärde mer än att service skall göras vid rätt tidpunkt samt att de ska tvättas vid behov. Men det kan så klart vara olika i olika branscher. Ändå tvättar många av de dem för hand och skinnar av dem efteråt. :)
Den största delen av förmånsbilar idag kombineras med bruttolöneavdrag i olika former. Dessa baseras många gånger på andrahandsvärde och ska vara kostnadsneutrala för företaget = varje krona i sämre andrahandsvärde slår direkt i plånboken på föraren. De måste skötas ordentligt.

Jag har en hel del förmånsbilar i min omgivning och jag skulle inte tveka en sekund att köpa någon av dem. De sköts lika bra, om inte bättre, än de privatägda.

Observera att jag inte pratar om rena tjänstefordon/hantverksfordon osv, det är en annan sak. Där slits det säkert på bilarna på ett annat sätt.
Elpriset

Räkningen kom igår. 5145 kr för 1[…]

Några felkoder???

Jag antar att det är laddtrycksgivaren du men[…]

På min 745-a -88B fungerar c-låset per[…]